13846
۲۲ آذر ۱۳۹۵

شناسایی 54 کودک کار و فعالیت 50 سمن در حوزه زنان و خانواده در استان زنجان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری از شناسایی 54 کودک کار در استان خبرداد.

به گزارش کودک پرس, مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه مشکلات استان زنجان در حوزه کودکان حاد نیست ابراز کرد: با توجه به ویژگی‎های فرهنگی  واجتماعی استان زنجان مشکلات و آسیب‎های اجتماعی در جامعه استان جدی نبوده و جزو استانهایی هستیم که دارای کمترین مشکلات اجتماعی هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز به روز به تعداد آسیب های اجتماعی افزوده می‎شود، حل مشکلات و معضلات اجتماعی نیازمند برنامه‎ریزی مناسب است.

سلطانی خاطرنشان کرد: خیریه‎ها و سازمان‎های مردم نهاد توانمندی در استان داریم و خوشبختانه می توانیم بگوییم زنجان شهر خیریه‎ها است و سمن‎های وارد شده توانسته‎اند با فعالیت خود  کمک حال مجموعه دولتی استان در رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی باشند.

*سمن‎های بدون مجوز برای اخذ مجوز اقدام کنند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان افزود: با ورود خیریه‎ها و موسسات خیریه ما شاهد کاهش مشکلات و مسائل اجتماعی در جامعه استان بوده ایم .

سلطانی با اشاره به ضرورت ثبت قانونی سازمان‎های مردم نهاد در دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان ابراز کرد: مجموعه های خیریه استان قانونمند هستند اما باید ثبت نمایندگی و مجوز فعالیت موسسات خیریه در دفتر امور اجتماعی به ثبت برسد چرا که دفتر امور اجتماعی وظیفه نظارت بر فعالیت این مراکز را عهده‎دار است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه توجه بیشتر والدین به مشکلات جسمی کودکان معطوف شده است، گفت: معمولا مشکلات روحی کودکان توسط والدین مورد توجه نیست که در این امر نیازمند آموزش به خانواده‎ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه نباید مجموعه خیریه‎ها انتظار حمایت مالی از طرف دولت را داشته باشند، خاطرنشان کرد: یارانه پرداخت شده توسط مجموعه بهزیستی از مصادیق کمک دولتی به مراکز و موسساتی است که به ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بهزیستی می‎پردازند.

سلطانی بااشاره به برگزاری دوره‎های آموزشی برای سازمان های مردم نهاد استان گفت: بدنبال برگزاری دوره‎های آموزشی در راستای رفع مشکلات حقوقی سازمان های مردم نهاد است.

* نگاه مدیریت اجرایی استان بر توسعه کیفی و کمی سمن‎ها در سطح استان است

ماهرخ بلوری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در این نشست با تشریح وضعیت سمن‎های حوزه زنان و خانواده استان زنجان عنوان کرد: نگاه مدیریت اجرایی استان بر توسعه کیفی و کمی سمن‎ها در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه سمن‎ها اسباب توسعه مدنی را در زنجان فراهم کرده‎اند، خاطرنشان کرد: شبکه فراگیری از خیران از طیف‎های مختلف فرهنگی، ورزشی، زنان خانه دار، روستایی و دختران عضو این مجموعه هستند.

بلوری با اشاره به اینکه فعالیت سمن‎ها سبب افزایش سرمایه ‎اجتماعی در استان شده است، افزود: در سطح استان 50 سازمان مردم نهاد در حوزه خانواده فعال هستند که 18 درصد از مجموع سمن‎های استان را تشکیل می‎دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به مشارکت خوب زنان در مجموعه‎های خیریه استان خاطرنشان کرد: حرکت خوبی از طرف زنان استان در مجموعه‎های خیریه استان وجود دارد و ما شاهد مشارکت جدی زنان در فعالیتهای خیریه هستیم.

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان خیریه‎های فعال در حوزه زنان و کودکان هر یک به بیان مشکلات کاری خود پرداختند که استیجاری بودن مکان برخی از این موسسات، مشکلات حقوقی در واگذاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، پایین بودن یارانه پرداختی بهزیستی به مراکز نگهداری و نیز ضرورت همکاری دستگاههای متولی حوزه زنان و خانواده از جمله مشکلات مطرح شده بود.

منبع: موج رسا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار