موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
138281
۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سرشار عنوان کرد؛

انتقاد مدیر شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما از نهادهای فرهنگی کم‌بازده و بی‌بازده

مدیر شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما با انتقاد از فعالیت‌های نهادهای فرهنگی اظهار داشت: مهمترین دام در حکومت‌‌داری تحقیق‌های غیرکاربردی است و تحقیقات پشت میزی کاری را از پیش نمی‌بردند، نمونه آن بانکداری است که نتوانستیم آن را سامان دهیم.

به گزارش کودک پرس ، دکتر سرشار در همایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، چالش ها و افق های پیش رو که به همت شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با بیان اینکه اکنون شاهد تغییر رویکرد دفاعی در مناطق سوریه و لبنان و تفکیک شریعت از اصول هستیم گفت: این شیوه مدل سازی است که در حال اتفاق است و مذاهب دیگر وارد میدان رزم شدند و با دشمن خاک خود می جنگند و این مسئله نسبت به سازکارهای مدل حکومتی نوعی تهدید است.

مدیر شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما افزود: منظور این است در کشور شیعی ولایت فقیه حاکم شده که همه شیعیان با هم متحد شوند؛ ولی الان شاهد شکل گیری مدل دیگر از حکومت به نام مدل مستضعفان هستیم این می تواند تهدید باشد.

 

وی بابیان اینکه مهمترین دام در حکومت داری تحقیق های غیرکاربردی است و تحقیقات پشت میزی کاری را پیش نمی برند، افزود: نمونه آن بانکداری است که نتوانستیم آن را سامان دهیم و در کشور اسلامی 4 درصد سود؛ ولی در کشورهای غیر اسلامی یک درصد سود می گیرند دلیل آن قانون و ایجاد تفکر در حکومتداری در کشورهای خارجی است.

سرشار گفت: در حکومت داری باید به جای تجربه از حکومت غربی ها، نخبگان ما تجربیات غربی ها را باز طراحی و معکوس کنند تا در بحث فرهنگی به نتیجه برسیم مانند کاری که شهید تهرانی مقدم کرده است و اگر در حوزه فرهنگی این کار نکنیم زمین گیر می شویم.

 

مدیر شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما افزود: در مدل حکومت داری جوامع غربی و اروپایی همه از نهاد مردمی استفاده کردند تا به نتیجه رسیدند و ما هم باید همین مدل را باز طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی وجود بعضی دستگاه ها هیچ فایده ای ندارد گفت: به جای اینکه پولها در اختیار این دسته افرادباشد در اختیار کسانی قرار گیرد که به صورت میدانی درحال فعالیت فرهنگی هستند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار