موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
138193
۱۵ بهمن ۱۳۹۶
​شهرام شفیعی؛

هدف از طنزنگاری از دیدگاه نویسنده کودک و نوجوان

شهرام شفیعی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، هدف از طنز را رسیدن به نوعی جدی گرفتن زندگی دانست نه نوعی سهل‌انگاری در زندگی.

به گزارش کودک پرس ، شهرام شفیعی گفت: هدف ما از طنز رسیدن به نوعی سهل‌انگاری در زندگی نیست بلکه رسیدن به نوعی جدی گرفتن زندگی است و همه این کارها جنبه تامل بیشتر در زندگی دارد تا انسان خودش را برای بهتر زندگی کردن از طریق حوادث و روابط خیلی ساده تجهیز کند.

این نویسنده در ادامه به مجموعه طنز کمیک استریپ «قصه‌های من و بچه‌هام» اشاره کرد و گفت: «قصه‌های من و بچه‌هام» داستان‌های طنزآمیز خانواده‌ای چهارنفره است که پدر خانواده روایت قصه‌ها را بر عهده دارد. در هر قصه اتفاقات روزمره‌ای که برای اغلب خانواده‌ها رخ می‌دهد، به تصویر کشیده می‌شود. در این کتاب‌ها بچه‌ها راه و روش مواجهه با مسائل گوناگون به ویژه موضوعات اقتصادی و اجتماعی را می‌آموزند.

وی با بیان اینکه هرجلد از این مجموعه شامل پنج داستان است که هر داستان ماجرای خودش را دارد، افزود: تا به حال 4 عنوان از این مجموعه منتشر شده است و جلدهای 5 و 6 نیز مراحل پایانی چاپ را می‌گذرانند و به زودی از سوی نشر زرافه راهی بازار کتاب می‌شوند.

به گفته شفیعی، مخاطب این مجموعه معمولا خانواده‌ها هستند اما طبق بازخوردی که از بچه‌ها داشتیم این مجموعه برای گروه سنی ۵ تا ۹ سال مناسب است.

خالق «جزیره بی‌تربیت‌ها» درباره سایر آثارش نیز توضیح داد: کتاب دیگری به نام «فرودگاه بی‌شعورها» نوشته‌ام که جلد نخست آن به زودی اط سوی نشر نیستان منتشر می‌شود. شخصیت‌های این مجموعه ثابت و قصه‌ها اپیزودیک هستند. ماجراها در فرودگاهی رخ می‌دهند که در آن هواپیماها پرواز نمی‌کنند فقط روی زمین راه می‌روند.

شفیعی گفت: همچنین کتاب دیگری با عنوان «ماجراهای آقای خرمالو» که به صورت کمیک استریپ است و متن هم دارد در قالب طنز برای گروه سنی 5 تا 10 سال نوشته‌ام و برای چاپ به نشر نیستان تحویل داده‌ام.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار