138118
۱۵ بهمن ۱۳۹۶
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران:

ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: مراکز رفاه کودک و خانواده بهترین مکان برای فرزندانی است که مادران شاغل دارند و می‌توانند از خدمات آموزشی، رفاهی، علمی، تفریحی و … بهره‌مند شوند.

به گزارش کودک پرس ، احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در مراسم افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در جنوب استان تهران اظهار داشت: اهمیت دادن به رشد علمی، فرهنگی، هنری و بخصوص اوقات فراغت کودکان باعث هدایت آنان در مسیر صحیح خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای حمایت و تأمین رفاه کودک و خانواده در شرایطی که کشور در مسیر توسعه می‌باشد و سیاست افزایش جمعیت را به دنبال دارد، ضروری است که مادران و پدران پرمشغله برای پیشرفت و حفاظت از فرزندان به موضوع رفاه کودک و آسایش خانواده توجه جدی داشته باشند.

 

خاکی با اشاره به فرزند آوری بیان کرد: با توجه به موضوع اشتغال مادران باید ترغیب خانواده‌ها به فرزند آوری بیشتر شود و در این راستا فراهم کردن ساختارها و برنامه‌هایی برای ارائه خدمات رفاهی، پاسخگویی شایسته به نیازهای خانواده و جامعه ضروری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: گروه‌های سنی زیر 6 سال می‌توانند از خدمات مهدکودک بهره‌مند شوند و برای کودکان مقطع دبستان که خانواده شاغل دارند یا خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات عدیده برای ایفای نقش‌های والدین خود نیازمند حمایت هستند باید مکان‌هایی همچون مراکز رفاه کودک و خانواده با ارائه خدمات خوب برای آنان ایجاد شود.

 

وی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین بخصوص مادران، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های والدین، تشکیل کلاس‌های علمی، آموزشی و… را ازجمله برنامه‌های مرکز رفاه کودک و خانواده بیان کرد.

خاکی با تأکید بر رفاه کودکان اذعان داشت: مرکز رفاه کودک و خانواده از مراکز غیردولتی، تحت نظارت مستقیم سازمان بهزیستی است که با ارائه خدمات عمومی به‌صورت ساعتی یا تمام‌وقت به کودکان، رفاه آنان را همراه با آموزش‌های مختلف تأمین می‌کند.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: فعالیت‌هایی همچون مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره و راهنمایی، اردوهای فرهنگی-تفریحی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها و… برای این مراکز تعریف‌شده است.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار