138100
۱۵ بهمن ۱۳۹۶
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران:

پاسخگویی شایسته به نیازهای خانواده ضروری است/ مرکز رفاه کودک و خانواده دایر می‌شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: فراهم‌ کردن فرصت و پاسخگویی شایسته به نیازهای خانواده در جامعه امروزی ضروری است.

به گزارش کودک پرس ، احمد خاکی در افتتاحیه خانه رفاه در شهرری اظهار داشت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در تأمین رفاه کودک و خانواده‌ها در شرایطی که کشور در مسیر توسعه قرار داشته و سیاست افزایش جمعیت را دنبال می‌کند، ضرورت بیشتری دارد.

وی افزود: والدین پرمشغله امروز که آمال بزرگی برای فرزندان خود در سر می‌پرورانند علاوه بر در رشد، پیشرفت و مراقبت از کودک به موضوع رفاه کودک و آسایش خانواده‌ها توجه زیادی دارند و در شرایطی که امکان مراقبت تمام‌وقت کودک برای خانواده وجود نداشته باشد و سیستم‌های مراقبتی سنتی حضور ندارند و کمتر شده‌اند، ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری فراهم‌کردن ساختارهای برای ارائه خدمات رفاهی و پاسخگویی شایسته به نیازهای خانواده و جامعه ضروری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: این نیاز برای گروه سنی زیر ۶ سال در قالب خدمات مهدکودک تدبیر شده است ولیکن کودکان سن دبستان خانواده‌های شاغل و خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات عدیده برای ایفای نقش‌های والدین خود نیازمند به حمایت هستند همچنان در انتظار پاسخ مناسب می‌باشند.

 

خاکی تصریح کرد: مرکز رفاه کودک و خانواده علاوه‌بر کلیه خدمات ارائه‌شده به کودکان سن ۶ تا ۱۲ سال در قالب عنوان کلی مرکز رفاه کودک و خانواده به موضوعات تدبیر خدمات نگهداری و مراقبتی از کودکان سنین مدرسه در ساعات عدم حضور والدین در منزل و ارائه خدمات ارتقایی در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های والدین و… برای تمامی کودکان توجه دارد.

وی تشریح کرد: در این طرح در سه رده و تیپ سنی ارائه خدمت می‌شود که شامل کودکان زیر ۷ سال، کودکان شش تا ۱۲ سال و کودکان ۷ تا ۱۲ سال است که پذیرش دختران تا پایان ۱۲ سال پسران تا پایان ۱۰ سال مجاز است و مدت حضور کودک در مرکز فوق تحت عنوان مرکز رفاه کودک و خانواده مشق تیکا با تیپ ۲ کودکان ۶ ماه ۱۲ سال که توسط حسن‌زاده مقیمی برای اولین مرکز در استان تهران ایجاد شده است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار داشت: مرکز رفاه کودک و خانواده از مراکز غیردولتی، تحت نظارت سازمان بهزیستی و ارائه خدمات عمومی و به‌صورت ساعتی و تمام‌وقت است و خدماتی نظیر مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره و راهنمایی، اردوهای فرهنگی- تفریحی و فعالیت‌های فوق‌برنامه و دوره‌ها و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها تعریف‌ شده است.

 

افتتاحیه اولین مرکز رفاه کودک و خانواده و نواختن زنگ انقلاب توسط مسؤولان بهزیستی کشوری و استانی در خانه مشق تیکا شهرری برگزار شد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار