137971
۱۴ بهمن ۱۳۹۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

اتاق شیردهی به کودک، در اماکن عمومی شهر قزوین راه‌اندازی می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به منظور ترویج، تبلیغ و تشویق تغذیه با شیر مادر در خانواده‌ها و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات رفاهی برای مادران در اماکن عمومی شهر قزوین اتاق شیردهی به کودک، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، دکتر ناهید یزدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: به منظور ترویج، تبلیغ و تشویق تغذیه با شیر مادر در خانواده ها و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات رفاهی برای مادران دارای کودک شیرخوار، مصوب شد که اتاق شیردهی با یک فضای مناسب در اماکن عمومی سطح شهر از جمله ترمینال ها، فروشگاه‌های بزرگ و با همکاری سایر ادارات و سازمان‌های  مرتبط راه اندازی شود.

وی افزود: در سال ۹۶ این معاونت با همکاری معاونت درمان دانشگاه، عملکرد بیمارستان های دوستدار کودک را در زمینه اجرای کامل و دقیق سیاست ترویج تغذیه با شیر مادر (اقدامات ۱۰ گانه دوستدار کودک) و اجرای برنامه ساعت اول تولد با ابلاغ اداره کل سلامت کودکان وزارت بهداشت، در اولویت کاری قرار داده است .

 

دکتر یزدی گفت: کیفیت و کمیت اجرای برنامه ساعت اول طی ماه های شهریور و مهر سال ۱۳۹۶ با بازدید از بیمارستان ها بر اساس چک لیست کشوری مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج آن در کمیته دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این خصوص راهکارهایی از طرف اعضای کمیته، مطرح شد.

وی اظهار کرد:دستورالعمل اجرایی ساعت اول، به ترویج زایمان طبیعی و فیزیولوژیک، بدون مداخله و اقدامات تهاجمی تاکید دارد تا استرسی به مادر و نوزاد در بدو تولد وارد نشود و مادر بتواند یک شیردهی خوب و موفق را تجربه کند.

 

دکتر یزدی اضافه کرد: در زایمان های سزارین نیز مامای مراقب نوزاد، کنار مادر قرار دارد که برنامه ساعت اول را در حین عمل جراحی و طی ریکاوری برای مادر و نوزاد اجرا می‌کند.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار