137933
۱۴ بهمن ۱۳۹۶
۱۶ بهمن ماه؛

نشست كتابخوان نويسندگان همدانی كودك و نوجوان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری نشست كتابخوان نويسندگان بومی حوزه كودك و نوجوان در همدان طی ۱۶ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، عاطفه زارعی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در نظر دارد برنامه‌ای با عنوان «نشست کتاب‌خوان نویسندگان بومی حوزه کودک و نوجوان» به همین مناسبت برگزار کند.

وی گفت: این برنامه با محوریت معرفی کتاب‌های ویژه نسل چهارم و پنجم انقلاب، با حضور فعالان فرهنگی عرصه کودک و نوجوان استان از نویسندگان، شاعران،کتابداران، کودکان و نوجوانان علاقمند به نویسندگی حوزه کودک ونوجوان استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اضافه کرد: مراسم روز دوشنبه 16 بهمن ساعت 10 صبح در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتاب «محله حاجی» بهناز ضرابی‌زاده از نویسندگان بومی کودک و نوجوان استان با حضور خود نویسنده در این مراسم معرفی خواهد شد، افزود: این کتاب برای گروه سنی نوجوان در قالب داستان بلند نوشته شده که داستان دو نوجوان در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب را بیان می‌کند.

زارعی با اشاره به اینکه در بحبوحه داستان زندگی دو نوجوان که درگیر انقلاب و اعتراضات در شهر همدان هستند شکل می‌گیرد، گفت:‌در این اثر وقایع مهمی مانند فوت حاج ملاعلی همدانی و دیگر حوادث مهم و سازنده در خلال داستان روایت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب «اذان بی‌موقع» سید میثم موسویان از نویسندگان بومی حوزه کودک و نوجوان با حضور خود نویسنده معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ رمان «اذان بی‌موقع» روایت نوای الله‌اکبر مردم روی پشت‌بام‌ها در ایام انقلاب است که به قلم سیدمهرداد موسویان به نگارش درآمده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: این اثر واقعه تاریخی 11 آذر سال 57 و زمانی را که رژیم پهلوی حکومت نظامی اعلام کرد و مردم در پی تداوم راه امام(ره) برای پیروزی انقلاب بر روی پشت‌با‌م‌ها نوای الله اکبر سر دادند روایت می‌کند.

وی با اشاره به معرفی کتاب «مرغ هوا» عزت الله الوندی از نویسندگان بومی حوزه کودک و نوجوان گفت:‌ کتاب «مرغ هوا» داستانی نوجوانانه درباره دو پسرعموست که هم به دلیل رقابت‌ها و قهر پدران‌شان و هم به دلیل دوران پر از شور نوجوانی با هم رقابت می‌کنند.

 

زارعی با بیان اینکه این داستان در یکی از شهرهای غربی ایران و در دامنه‌های الوند(تویسرکان) رخ می‌دهد و خروس‌جنگی مبنای این رقابت است، افزود: کتاب «دهکده کوچک نوفل لوشاتو» محمدرضا شمس با حضور خود نویسنده معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب رویدادهای انقلاب اسلامی و مبارزات سیاسی امام(ره) در سال‌های 57ـ 56 تا زمان پیروزی انقلاب روایت کرده است، خاطرنشان کرد:‌کتاب «مجموعه شعر تارادیو خبر داد» غلامرضا بکتاش با حضور خود او معرفی خواهد شد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار