137894
۱۴ بهمن ۱۳۹۶

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان در ایلام/ ارسال ۲۶۰ اثر به دبیرخانه رنگین‌کمان

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان به دو زبان فارسی و کردی با عنوان «رنگین‌کمان» در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، زهرا سیفی، دبیر اجرایی این جشنواره در استان ایلام، صبح امروز (14 بهمن) اظهار کرد: این مراسم ساعت 15 تا 17 چهاردهم بهمن‌ماه سال جاری با حضور شاعران، صاحب‌نظران و داوران استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی هنری شهدای کودک برگزار می‌شود.

مسئول واحد ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری ایلام، بابیان اینکه این مراسم به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره به دو زبان کردی و فارسی برای دو گروه زیر 20 سال و بالاتر از 20 سال برگزار می‌شود.

وی، شناسایی و شناساندن شاعران و ظرفیت‌های شعر کودک و نوجوان استان، تقویت ارتباط شاعران فعال در حوزه شعر کودک و نوجوان با همدیگر،جریان سازی شعر کودک و نوجوان در استان ایلام، تعمیق باورهای  دینی  و مذهبی در بین کودکان و نوجوانان، ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار تولیدشده در زمینه شعر کودک و نوجوان، بهره گیری از شعر برای هویت بخشی به کودکان و نوجوانان و انتشار مجموعه‌ شعر کودک و نوجوان استان با عنوان «رنگین‌کمان» را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

سیفی، با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از شهریورماه سال جاری اعلام و توزیع و آخرین‌مهلت ارسال آثار نیز پایان آبان ماه سال جاری بود، تصریح کرد: درمجموع 260 اثر به دبیرخانه این جشنواره شامل 60 اثر در بخش زیر بیست سال، 150 اثر در بخش بالای بیست سال و 50 اثر هم در بخش کردی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی، بخش کتاب را بخش ویژه این جشنواره عنوان کرد و افزود: در این بخش نیز 30 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده بود که در مراسم اختتامیه از 7 نفر در بخش فارسی، 3 نفر در بخش کردی و 3 نفر در بخش کتاب با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل خواهد شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار