137838
۱۴ بهمن ۱۳۹۶
حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری:

معرفی تفکر آیت الله حائری به نسل جوان+ تصاویر

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تفکر و اندیشه‌ورزی آیت‌الله حائری (ره) باید امروز در جامعه به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله حائری شیرازی (ره) با اشاره به اینکه امروز ما به تفکر و اندیشه ورزی نیازمندیم، ادامه داد: تفکر و اندیشه ورزی آیت الله حائری (ره) باید امروز در جامعه به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه نگاه تربیتی قرآنی گم شده است، گفت: آیت الله حائری شیرازی (ره)، با هنرمندی و ظرافت دل و جان مخاطب را می پروراند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: خطبه‌های آیت الله حائری منحصر به شیراز نبود و در کل کشور به آن توجه می‌شد.
وی ادامه داد: در حقیقت تقدیر و بزرگداشت این شخصیت که ما را به سوگ خود گذاشت، تقدیر از علم، جهاد، صبوری، تفکر، خردمندی و ولایتمداری است و در یک کلمه از حیات طیبه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: در شیراز دو عالم نماینده امام خمینی (ره) بودند که هر دو تنها متعلق به این شهر نبودند، یکی شهید محراب آیت الله دستغیب و دیگری آیت الله حائری شیرازی.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ۱۱ ویژگی آیت الله حائری شیرازی اشاره کردند که از جمله آن‌ها عالم متفکر، بهره‌مند از عمر با برکت، دارای ذهن و اندیشه فعال و کار آمد، اهل معرفت و سلوک و نقش برجسته در تربیت نفوس بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به همراهی آیت الله حائری شیرازی با نهضت امام خمینی (ره) و تربیت جوانان انقلابی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: این عالم ربانی در فتنه سال ۸۸ نیز یک شخصیت شجاع، صریح و حامی رهبری از خود به نمایش گذاشت که تلاش می‌کرد با روشنگری غبار فتنه‌ها را برهم زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبری با بیان اینکه آیت الله حائری در زمینه اقتصاد نیز نظریاتی مطرح کردند، گفت: باید این موضوعات در دانشگاه‌ها مطرح و آثار این عالم باید در کلاس‌های درسی آموزش داده شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار