137771
۱۴ بهمن ۱۳۹۶

واگذاری ۱۰۲ واحد مسکونی به مددجویان و افتتاح ۳۲ طرح و مرکز تخصصی بهزیستی همزمان با دهه فجر

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه در ایام مبارک دهه فجر ۱۰۲ واحد مسکونی در اختیار خانواده­‌های تحت پوشش بهزیستی قرار خواهد گرفت افزود: علاوه بر آن در سال جاری ۴۶ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛‌ مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه در ایام مبارک دهه فجر 102 واحد مسکونی در اختیار خانواده­های تحت پوشش بهزیستی قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر آن در سال جاری 46 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده است.

افتتاح «برنامه تامین مالی خُرد» در شهرستان­های بیله سوار و گرمی با ظرفیت 150 گروه خودیار از دیگر برنامه­های بهزیستی در دهه مبارک فجر می­باشد.
هدف این برنامهِ اجتماع محور توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی خانواده­های روستایی و ایجاد کسب و کارهای خُرد با روش بانک داری پیوندی است. در حال حاضر در استان 176 گروه خودیار با 2867 عضو فعال وجود دارد.
ستاری در زمینه توسعه مهد کودک­ها بویژه در مناطق روستایی گفت: در این ایام شاهد افتتاح 20 مهد کودک خواهیم بود. لازم به توضیح است که در استان 364 مهد فعال وجود دارد که برای 8437 کودک خدمات آموزشی و تربیتی ارایه می دهند.

ایشان در ادامه به فعالیت گروه­های همیار زنان در کمک به اقتصاد خانواده و اشتغال زنان سرپرست خانوادهاشاره کرده و افزود با افتتاح گروه همیار زنان شهرستان گرمی تعداد گروه­های همیار به 26 گروه با اشتغال­زایی 181 نفر خواهد رسید.
افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان بیله سوار، مرکز توانبخشی کودکان اتیسم در اردبیل، مرکز روزانه سالمندان در مشگین شهر جهت کمک به افزایش نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی و روانی سالمندان، مرکز مشاوره ژنتیک در اردبیل، 4 مرکز مشاوره روان­شناختی و همچنین خانه کوچک معلولان از دیگر برنامه­های بهزیستی در این ایام می باشد.

لازم به ذکر است که با ایجاد این مراکز برای 64 نفر از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار