137765
۱۴ بهمن ۱۳۹۶

تربیت دینی و فرهنگ سازی باید از سنین کودکی آغاز شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برای تاثیرگذاری در عرصه فرهنگی باید تربیت دینی و فرهنگ‌‌سازی از سنین کودکی آغاز شود تا ماندگار و نقش آفرین باشد.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد اظهارداشت: جامعه ما دینی است و مظاهر آن از جمله برگزاری مراسم دعا و نیایش، نمازهای جمعه، مراسم مذهبی، عزاداری و شادمانی معنوی در جامعه بخوبی دیده می شود اما مهمترین خلاء ما خلط بین فرهنگ و تربیت دینی است.

وی بیان کرد: آنچه در جامعه امروز نیاز داریم تربیت دینی است و باید بر اموری مانند تعلیم و تسهیل و تدریج و تفاوت ها و تداوم ها تکیه کنیم تا به نتیجه برسیم.

نعمت اللهی تصریح کرد: گاهی مسائلی در محیط های علمی و دانشگاهی دیده می شود که احساس می شود برخی با فرهنگ دینی بیگانه اند و باید کار زیادی کنیم تا نسل جدید ما با مباحث دینی الفت بیشتری برقرار کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تربیت دینی باید از سنین کودکی و مهدکودکها آغاز شود تا ماندگار بماند و نتیجه دهد و ما مقطع حساس ابتدایی و کودکی را جدی نمی گیریم و همه وقت، هزینه و سرمایه خود را در سنین بزرگسالی به کار می گیریم که دیگر امکان تاثیرگذاری بسیار کم است.

نعمت اللهی یادآورشد: اعتماد اجتماعی اگر آسیب ببیند باید هزینه های زیادی را متحمل شویم و تا زمانی که این اعتماد باشد می توان به نتیجه گیری در برنامه ها امیدوار بود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار