137754
۱۲ بهمن ۱۳۹۶
در ۵۱ کشور جهان؛

هشدار سازمان ملل از زندگی ۲۵ درصد کودکان جهان تحت تاثیر بحران و درگیری

سازمان ملل متحد از آوارگی ۵۰ میلیون کودک در ۵۱ کشور مختلف جهان به دلیل خشونت، بلایای طبیعی و فقر خبر داد و نسبت به وضعیت دردآور آنها هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ، حدود ۸۴ درصد از کمک‌های مالی یونیسف در سال ۲۰۱۸ میلادی (سه میلیارد دلار) به کشورهای قربانی خشونت مانند سوریه، عراق، یمن،‌ نیجریه، سودان جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو اختصاص یافته است.

به گفته مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان یونیسف، ۱۱۷ میلیون نفر در سراسر دنیا که در شرایط اضطرار زندگی می‌کنند به آب شرب سالم دسترسی ندارند و در بسیاری از کشورهایی که تحت تاثیر جنگ هستند مرگ‌ومیر کودکان در اثر بیماری‌های ناشی از آب ناسالم و بهداشت نامناسب نسبت به تاثیر مستقیم خشونت، بیشتر رخ می‌دهد.

تنها حدود ۴.۱ میلیون کودک در عراق، ۱۱.۳ میلیون در یمن، ۱.۱ میلیون در فلسطین، ۵.۳ میلیون در سوریه و ۱۱ میلیون کودک سوری آواره در دیگر کشورهای منطقه به کمک‌های فوری نیازمندند.

 

یک عضو آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) در رابطه با وضعیت فاجعه بار کودکان فلسطینی گفت: حدود یک میلیون از پناهندگان فلسطینی نیازمند کمک‌های فوری غذایی هستند. همچنین وجود نیروهای اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بسیاری از فلسطینی‌ها را با بحران نقض مکرر حقوق بشر و سطح بالای خشونت مواجه می‌کند.

به علاوه بیش از ۶۹۰ هزار نفر از مسلمانان میانمار که شامل ۲۵۵ هزار و ۳۰۰ کودک است با فرار از ایالت راخین میانمار به بنگلادش، در شرایط سختی به سر می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری هستند.

 

با احتساب کودکان روهینگیایی، حدود ۷۲۰ هزار کودک در بنگلادش به این کمک‌ها نیازمندند. طبق گزارش سازمان ملل، حدود ۶۰ هزار کودک در کره شمالی به علت تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور از گرسنگی شدید رنج می‌برند. این تحریم‌ها همچنین دریافت کمک‌های سازمان ملل را به تعویق می‌اندازد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در کره شمالی حدود ۱۸ میلیون نفر با معضل ناامنی غذایی مواجه‌اند که در این میان ۲۰۰ هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار