137698
۱۲ بهمن ۱۳۹۶

اکران رایگان فیلم‌های کودکِ جشنواره فیلم فجر ویژه دانش‌آموزان سیستان و بلوچستانی

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: از ۱۴ تا ۱۸ بهمن‌ماه جاری پنج فیلم‌ ویژه کودک و نوجوان برای دانش‌آموزان به‌صورت رایگان اکران می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نصیر ملازهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سیمرغ و پروانه‌ها طرح جدیدی است که به موجب آن بنیاد سینمایی فارابی، با همکاری ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل آموزش و پرورش اقدام به اکران رایگان فیلم‌های کودک و نوجوان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای دانش‌آموزان حاشیه شهر می‌کند.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ششمین جشنواره فیلم فجر استان پنج فیلم فیل‌شاه، قهرمانان کوچک، دنیای کیف‌ها، دزد و پری و شکلاتی از 14 تا 18 بهمن در نوبت صبح از ساعت 9 تا 11 در سینمای هلال و سالن اشراق زاهدان اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده دانش‌آموزان از این طرح منوط به هماهنگی مدارس است، خاطرنشان کرد: سالن اشراق 100 نفر و سینما هلال 200 نفر ظرفیت دارد که برای برگزاری هرچه بهتر این طرح مدارس باید از قبل تعداد دانش‌آموزان را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اعلام کنند.

وی اظهار داشت: همزمان با دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر کشور، 12 بهمن نخستین دوره این جشنواره در نگارخانه موزه جنوب شرق زاهدان افتتاح می‌شود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان با بیان این که این جشنواره تا 26 بهمن ادامه دارد، افزود: 40 اثر از 10 هنرمند شاخص و پیشکسوت استان در رشته‌های خوش نویسی، عکاسی، نقاشی و گرافیک به این جشنواره ارسال شده است که در نگارخانه موزه زاهدان در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اثر هنرمند سیستانی علی راشکی نیز در دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به عنوان سفیر سیستان و بلوچستان پذیرفته شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

 

ملازهی اضافه کرد: در پایان جشنواره نیز از اساتید و هنرمندان پیشکسوت استان در رشته‌های مختلف نظیر خوش نویسی، عکاسی، نقاشی و گرافیک تقدیر خواهد شد. این نمایشگاه همه روزه از  9 صبح تا ساعت  20 پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار