موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خلاق/مقالات
137687
۱۲ بهمن ۱۳۹۶

رشد حافظه و تمرکز در محیط باز

حافظه و تمرکز آن دسته از کودکان که در مدرسه یا خارج از آن از فضای سبز بهره برده‌اند بیش از کودکان محروم از فضای سبز تقویت می‌شود. فضاهای سبز باعث افزایش فعالیت فیزیکی می‌شوند و فعالیت فیزیکی بیشتر رشد ذهنی کودکان را سرعت می‌بخشد.

به گزارش کودک پرس ،حافظه و تمرکز آن دسته از کودکان که در مدرسه یا خارج از آن از فضای سبز بهره برده‌اند بیش از کودکان محروم از فضای سبز تقویت می‌شود. فضاهای سبز باعث افزایش فعالیت فیزیکی می‌شوند و فعالیت فیزیکی بیشتر رشد ذهنی کودکان را سرعت می‌بخشد. بازی در فضای آزاد فرصت تمرین مهارت‌های ذهنی را برای بچه‌ها فراهم می‌کند.

طبیعت تأثیر چشمگیری بر رشد فیزیکی دارد و رابطه میان رشد فیزیکی و تیزهوشی نیز مستقیم و معنادار است. حضور در طبیعت این توانایی را به کودکان می‌دهد که در موقعیت‌هایی که دیگران آشفتگی و همهمه می بینند، آن‌ ها الگو‌ها را شناسایی کنند. همچنین رابطه تنگاتنگ رشد فیزیکی و تیزهوشی برای فهم و کسب دانش و استفاده کاربردی از آن لازم است و فرد را قادر می‌سازد گزینه‌ها و احتمالات بیشتری را ببیند.

فواید طبیعت و فضای باز به رشد حافظه و تمرکز محدود نمی‌شود، در سایه فعالیت‌های فیزیکی در محیط طبیعی خلاقیت، مهارت‌های اجتماعی، ریسک‌پذیری، نیاز به کشف و ماجراجویی، مهارت‌های راهبری، اعتماد به نفس، حس ماجراجویی و کنجکاوی کودکان نیز پرورش خواهد یافت.

شما هم می‌توانید با الهام گرفتن و خلاقیت با طبیعت، کارهای هنری را به همراه کودک تان با برگ ها و چمن ها خلق نمایید. تنها قدری خلاقیت و رفتن به طبیعت لازمه اش است. در این مسیر خلاقیت به موارد زیر احتیاج دارید:

برگ ها
شاخه‌های کوچک
سبزه، علف
اینترنت
دوربین

روش کار:

با کودکتان می‌توانید درباره ی خلاقیت در طبیعت بیشتر صحبت کنید و از ابتکار و نبوغی فرزندتان بهره ببرید.

حالا به اتفاق به بیرون رفته و از کودک تان بخواهید، به دنبال چیزهای طبیعی جالب برای ایده‌ای که در ذهن دارد بگردد. در مورد سایز، ضخامت، بافت، تعداد و ترکیب آن ها که برای طرح مناسب‌تر است فکر کند.

بهتر است برای شروع ساخت کار هنری از یک نقطه با به کاربردن طول‌های مختلفی از علف‌ ها، شاخه‌ ها، برگ ها به جلو برود. با توجه به این که ترجیح می‌دهد کارش مسطح یا سه بعدی باشد انتخاب داشته باشد.

کودک تان را دعوت کنید، در حین انجام کار به رنگ بافت‌ها در خلقت آفرینش بیشتر فکر کند و از رنگ های مکمل استفاده کند. رنگ های مکمل جفت رنگ هایی هستند که در چینش رنگی روبروی هم قرار گرفته و متضاد هستند مثل قرمز و سبز.

در انتها از کار هنری عکس بگیرید تا اگر باد و باران خرابش کرد برای همیشه این کار خلاقانه در خاطرتان باقی بماند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار