137588
۱۱ بهمن ۱۳۹۶

مهدهای کودک، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی البرز روز چهارشنبه تعطیل شد

بارش برف، سرما و یخبندان برای چهارمین روز متوالی باعث تعطیل مدارس استان البرز شد و این بار مهدهای کودک، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی استان در نوبت صبح و عصر بر اساس تصمیم کمیته اضطرار مدیریت بحران استان در روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش کودک پرس ، بارش برف از روز شنبه گذشته در استان آغاز شد و تا اواخر روز یکشنبه ادامه داشت و به دنبال آن روزه1ای دوشنبه و سه شنبه نیز شاهد کاهش دما تا 12 درجه زیر صفر و سرما و یخبندان در سطح کلانشهر کرج مرکز استان و دیگر شهرستان های استان بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بارش برف پراکنده و کاهش شدید دما از امشب در استان خواهیم داشت.

منصور رحمانیان اظهار داشت: این بارش ها تا فردا صبح ادامه دارد ضمن آنکه شاهد یخبندان گسترده در استان البرز خواهیم بود. براین اساس استان البرز تا پایان هفته جاری دارای دمای منهای هفت درجه خواهد بود.
رحمانیان با بیا اینکه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای استان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود، اظهار داشت: کیفیت هوای البرز در وضعیت سالم قرار دارد و این وضعیت تا پایان هفته ادامه خواهد یافت.
رییس پلیس راه البرز نیز در گفت و گو با ایرنا گفت که با توجه به بارش برف و لغزنده بودن راه های این استان، رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند.

سرهنگ رضا گودرزی افزود: هم اکنون بارش ها در محدوده آزادراه ها و جاده کرج -چالوس به صورت برف است. با توجه به بارش ها در جاده های این استان رانندگان قبل ازسفر از وضعیت راهها مطلع شوند.
وی اضافه کرد: اکنون تمام محورهای ارتباطی استان البرز به غیر ازمحور شمشک – دیزین باز و تردد درآن ها جریان دارد.
وی بیان داشت : همراه داشتن زنجیر چرخ درجاده کرج -چالوس با توجه به برف الزامی است و درصورت همراه نداشتن طبق قانون تخلف رانندگی یک نقص فنی محسوب می شود.
گودرزی افزود: علاوه بر زنجیر چرخ، سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند.

وی گفت : در محورهای کوهستانی استان از جمله جاده کرج – چالوس، ماموران پلیس راه ، برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ترافیک مستقر شده اند.
وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای مختلف این استان را دارند ضمن تجهیز خودروهای خود به وسایل ایمنی، قبل از حرکت، اطلاعات لازم درمورد وضعیت جاده ها را از پلیس راه کسب کنند.

وی همچنین از رانندگان بویژه در آزادراه ها خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین ، در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ های بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.
استان البرز دارای یکهزارو 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار