137568
۱۱ بهمن ۱۳۹۶

۱۲ میلیارد ریال سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه بوشهری توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهراز توزیع ۱۲ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال سبد غذایی بین دوهزار و ۳۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر در قالب «طرح همسفره» خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، احمد لطفی در نشست بررسی طرح حمایت از کودکان تحت حمایت مبتلا به سوء تغذیه  اظهار داشت: کمیته امداد برای  ارتقاء سطح سلامت مددجویان تحت حمایت نگاه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی آنان دارد.

وی از  توزیع سبدغذایی برای مبارزه با سوء تغذیه کودکان  بوشهری خبرداد و  افزود: طرح توزیع سبد کالایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه از طرح‌های خوب برای رفع محرومیت غذایی کودکان است که در قالب “طرح همسفره” ماهانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مددجویان مربوط به پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی در زمان بیماری، سوء تغذیه فرزندان و بیماران خاص و صعب العلاج است گفت: کمیته امداد برای ارائه خدمات متنوع و مطلوب به این دسته از مددجویان با پرداخت بخشی از هزینه‌ها در رفع دغدغه آنها اقدام می‌کند.

 

لطفی با اشاره به اینکه دو هزار و 300 کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر پنج سال، تحت حمایت وجود دارد، خاطر نشان کرد: در 10 ماه امسال 12 میلیارد و 168 میلیون ریال سبد غذایی به این کودکان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این سبد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، قند و شکر، حبوبات و مرغ بوده که با نظارت شبکه بهداشت بین خانواده‌های این کودکان توزیع شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین کودکان مبتلا به سوء تغذیه در مناطق روستایی و محروم قرار دارند تصریح کرد: طرح همسفره با هدف تأمین نیازهای غذایی کودکان تحت حمایت، افزایش شاخص سلامت و ارتقاء سطح هوشی کودکان از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود.

 

لطفی با اشاره به پایش و کنترل  کودکان بی بضاعت در حوزه سوء تغذیه بیان کرد: کودکان مبتلا به سوء تغذیه در طول دو دوره 6 ماهه درمان و مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می‌گیرند و پس از رفع کامل سوء تغذیه، از چرخه حمایتی خارج و کودکان دیگری جایگزین آن‌ها می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به نحوه مشارکت خیران برای کمک به کودکان نیازمند تغذیه اشاره کرد و گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت همسفره، برای هر کودک به مبلغ حداقل 720 هزار ریال سبد غذایی تقبل و خرید کنند.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار