13742
۲۰ آذر ۱۳۹۵

نگاهی کودکانه به پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

پوستر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که از تاریخ 22 تا 27 آذرماه در همدان برگزار می‌شود در حالی رونمایی شد که انتقاداتی به همراه داشت.

به گزارش کودک پرس  ، طرح پوستر امسال بسیار ساده است و در نگاه اول چهره‌ای ساده و آرام با لبخندی رضایت‌بخش و حالت پرواز در آسمان آبی را نشان می‌دهد که دارای آرامشی از جنس کودکی است. استفاده از رنگ‌های آبی و نارنجی فضای شاد، دارای امید و نشاط را برای بیننده ایجاد می‌کند.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به خبرنگار ایسنا گفت: باید از دریچه نگاه کودکان به پوستر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نگاه کنیم.

شهرام کرمی با اشاره به طرح پوستر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: پوستر امسال برای جشنواره با فکر و فلسفه نگاه کودکانه طراحی شده و المان ساده به‌کار رفته از خط‌نگاری کودکانه با طرح چهره کودکانه است.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: با الهام از شعار جشنواره که «نمایش مهر بر صحنه کودکی» است، المان حرکت و آرامش در طرح پوستر وجود دارد.

کرمی با تأکید بر ویژگی سادگی در پوستر امسال تصریح کرد: ویژگی خاص طرح پوستر بیست و سومین جشنواره سادگی در طرح، سادگی در رنگ، ترکیب‌بندی و فونت آن است که به نظر طرحی خوب و مناسب برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: تلقی این است که باید طرح پررنگ بوده و لعاب و نقش و نگار داشته باشد اما در طراحی پوستر بیست و سومین جشنواره سادگی و حس کودکی و استفاده از خطوط ساده را مورد توجه قرار داده‌ایم.

کرمی در پاسخ به ایرادات وارد بر طرح بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد: برای دیدن پوستر و درک طراحی آن باید یک‌بار دیگر از منظر و دید کودکانه و سادگی دنیای کودکانه به آن نگاه کنیم چرا که جشنواره برای کودکان است و در دنیای کودکان سادگی و آرامش با رنگ‌های بسیار ساده موج می‌زند.

طراحی پوستر منوط به هدف جشنواره بوده است

طراح پوستر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با توضیح درباره اثر خود به ایسنا گفت: با توجه به سابقه همکاری با دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و آشنایی با تفکر وی سعی و تلاش کردم تا طرح به هدف جشنواره و شهرام کرمی نزدیک باشد.

مازیار تهرانی ادامه داد: طرح پوستر فضای سادگی و صادقانه کودکی را به چشم آورده و خصاصت کامل در استفاده از رنگ و فرم دنیای ساده کودکان را به نمایش می‌گذارد.

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار