13739
۲۰ آذر ۱۳۹۵

چاپ دوم مجموعه «احساسات کوچک»

بخش کودک و نوجوان انتشارات ذکر دومین چاپ مجموعه «احساسات کوچک» نوشته کلاریس هونگ را با ترجمه شهرام رجب‌زاده برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ،  مجموعه «احساسات کوچک» نوشته کلارایس هونگ با ترجمه شهرام رجب‌زاده شامل 11 جلد است که به تازگی از سوی انتشارات ذکر به چاپ دوم رسیده و شامل داستان‌هایی با موضوع روانشناسی و تربیتی و نقاشی‌هایی از کودکان 7 تا 11 ساله است.

این مجموعه که برای بچه‌ها تدوین شده و با نقاشی‌های رنگی خود آنان تصویرگری شده، والدین را قادر می‌سازد تا بهتر به فرزندانشان بپردازند و با آنان درباره‌ احساسات درونی‌شان صحبت کنند. چنین فرایندی بر ایجاد حس سلامت و گسترش روابط والدین و فرزندان تأثیر می‌گذارد و می‌توان به تشکیل بنیادی محکم در ذهن کودک کمک کند و در این زندگی پرتنش و همواره در تغییر، اعتماد به نفس او را برای خلاقیت و آفرینش تقویت کند.

مؤلف مجموعه‌ «احساسات کوچک» اهل سنگاپور است و علاوه بر برخورداری از تخصص کافی در این حوزه، به تفاوت‌های فرهنگی شرق و غرب نیز توجه داشته است. از این‌رو نتیجه‌ تلاشش، رضایت و تأیید متخصصان و صاحب‌نظران شرقی را برانگیخته است و درباره این مجموعه می‌گوید: «این کتاب درباره‌ رشد عاطفی است و برای بچه‌ها و کسانی که به آنان اهمیت می‌دهند، نوشته شده است. مجموعه‌ احساسات کوچک را از بچه‌های خودم و مراجعانم الهام گرفته‌ام. به‌عنوان مادر، پزشک و متخصص سلامت روانی، در مشاهداتم به این نتیجه رسیده‌ام که ما توانایی کافی برای بیان احاساسات خود نداریم. بهترین زمان برای آغاز کسب این توانایی، سال‌های پر اهمیت کودکی است. امیدوارم از خواندن این کتاب بهره برده و من نیز مقصود خود موفق شده باشم؛ یعنی در توسعه‌ ارتباط میان کودکان و بزرگسالان، کمک به رشد کودکان در جهانی سالم‌تر و حفظ و پرورش ارزش‌های اخلاقی.»

عناوین این مجموعه عبارتند از: «غمگین یعنی چه؟»، «خجالتی یعنی چه؟»، «خوشحال یعنی چه؟»، «هیجان زده یعنی چه؟»، «احساس بد یعنی چه؟»، «ترس یعنی چه؟»، «حسود یعنی چه؟»، «بی حوصله یعنی چه؟»، «دلسرد یعنی چه؟»، «عصبانی یعنی چه؟» و «احساس یعنی چه؟».

در آغاز هرکدام از جلدهای این مجموعه در بخش گفتار ناشر نوشته شده است: «تا پیش از عصر حاضر، هوشیاری عاطفی، امری فراموش شده در پرورش کودک و روند اجتماعی شدن او بود. رشد عاطفی و احساسی کودک، نه تنها او را برای ادامه‌ زندگی آماده می‌کند، بلکه بر قلمرو عملکردهای روانی و جسمی او تأثیر می‌گذارد. درک اهمیت رشد عاطفی در سالیان اخیر موجب تولید کتاب‌هایی در این زمینه برای مخاطبان گوناگونی چون والدین، مدیران، مسئولین، معملمان و عموم بزرگسالان شده است. بچه‌ها از مهم‌ترین گروه‌هایی‌اند که به توجه‌ خاص در امر رشد عاطفی نیازمندند. در مغرب زمین، کتاب‌هایی نوشته شده است که به کودکان، در شناخت و تجربه‌ی احساساتشان به گونه‌ای متناسب کمک می‌کند اما بسیاری از این آثار با بافت فرهنگی مشرق زمین و به ویژه سرزمین ما سازگار نیستند…»

بخش کودک و نوجوان انتشارات ذکر دومین چاپ مجموعه «احساسات کوچک» را در قالب 12 صفحه مصور رنگی با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه، به بهای دو هزار و 500 تومان منتشر کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار