موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1373
۲۵ مرداد ۱۳۹۵

9800 کودک بی‌سرپست در بهزیستی نگهداری می شوند

اکنون برخی از شرایط فرزندخواندگی تغییر کرده است به طوریکه قبل از انقلاب 12 هزار کودک در مراکز بی‌سرپرست نگهداری می‌شدند، اما اکنون به 9800 نفر کاهش یافته و دلیل این کم شدن افزایش فرزندخواندگی‌ است.

به گزارش کودک پرس  حبیب‌الله فرید گفت:‌ برخی از کودکان نیز به عنوان امین موقت فرستاده می‌شوند،‌ گفت: ‌14 هزار کودک در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند که بهتر از مراکز نگهداری کودکان است به این ترتیب مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست از شلوغی و ازدحام درآمده و خیلی از شیرخوارگاه‌ها در شهرهای بزرگ مثل تهران و شیراز مانند سابق نیستند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، گفت:‌ متأسفانه خانواده‌ها تمایل زیادی به سرپرستی نوزاد دارند در حالی که تعداد نوزادان بسیار کم است و به هر 7 خانواده با صلاحیت یک نوزاد را می‌توانیم برای سرپرستی به خانواده‌ای بدهیم که آن هم باید ببینیم که به مصلحت نوزاد است یا خیر.

فرید افزود: طبق قانون هر کسی که برای حضانت کودک مراجعه می‌کند، طی دو ماه وضعیت خانواده بررسی می‌شود و پس از تأیید قاضی چنانچه صلاحیت خانواده تایید شد فرزندخواندگی انجام می‌شود،‌ البته برای حضانت نوزاد خانواده‌ها چند سال در نوبت می‌مانند که این در هر استانی متفاوت است.

وی ادامه داد:‌ کودکانی داریم که بسیار خوب تربیت شده و در خانواده‌های با صلاحیتی زندگی می‌کنند اما متأسفانه بنا به دلایلی والدینشان فوت می‌شوند بنابر این خانواده‌ها نباید فقط به دنبال حضانت نوزاد باشند این در حالی است که در دین ما به یتیم‌نوازی تأکید بسیاری شده است و از ورزشکاران و هنرمندان می‌خواهیم در امر فرزند‌خواندگی الگوی رفتاری برای جامعه باشند.

وی تصریح کرد: هر کودکی به فرزندخواندگی می‌رود حداقل تا 18 سالگی طی حمایت‌های سازمان و مددکاری قرار می‌گیرد و هر چند ماه یکبار گزارش مددکاری باید بررسی شود ما حتی حقوقی را پس از فوت سرپرست به کودک می‌دهیم یا برای تأمین جهیزیه کودک کمک می‌کنیم و این به معنی ادامه پیگیری‌ها و حمایت‌های بهزیستی است.

منبع:   فارس 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار