13728
۲۰ آذر ۱۳۹۵

تکذیب رهاشدن «روزانه یک کودک» پشت درب آسایشگاه کهریزک کرج

رئیس آسایشگاه کهریزک استان البرز با تکذیب رهاسازی "روزانه یک کودک" پشت درب آسایشگاه کهریزک کرج گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها دو کودک پشت درب آسایشگاه کهریزک رها شده‌اند.

به گزارش کودک پرس  ، افشین روشن وجدانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون تنها “دو کودک” پشت درب آسایشگاه کهریزک رها شده‌اند، افزود: کارهای لازم برای این نوع کودکان از طریق دادگستری و سازمان بهزیستی انجام شده و در نهایت در مرکز ما  بستری می‌شوند.

رئیس آسایشگاه کهریزک استان البرز با بیان اینکه در این آسایشگاه 3 نوع خدمت انجام می‌شود، ادامه داد: مراقبت در منزل، مراقبت روزانه در مرکز روزانه آسایشگاه و نگهداری شبانه‌روزی 3 نوع خدمتی هستند که آسایشگاه کهریزک استان البرز ارائه می‌‌دهد.

وی در ارتباط با مراقبت در منازل گفت: اکیپ درمانی آسایشگاه کهریزک البرز به منازل سالمندان و معلولین تحت مراقبت می‌روند و توانبخشی‌های لازم را برایشان انجام می‌دهند.

رئیس آسایشگاه کهریزک استان البرز با بیان اینکه مراقبت روزانه در مرکز آسایشگاه کهریزک انجام می‌شود و شامل سالمندان، کودکان و معلولان است، گفت:  این افراد با سرویس از منازل خود  به  آسایشگاه آورده می‌شوند و در کارگاه‌های مختلف مانند کارگاه شنا، کارگاه حافظه، کارگاه تعادل، مولانا خوانی، دعاخوانی و ورزش‌های دیگر آموزش می‌بینند.

روشن‌وجدانی با اشاره به اینکه در قسمت مراقبت در منزل  110 نفر خدمات می‌گیرند که 52 نفر از آن‌ها سالمندان و 58 نفر بیماران و معلولین ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی هستند، افزود: در قسمت آموزش روزانه مجموعاً 368 نفر تحت مراقبت هستند که 200 نفر از آن‌ها سالمندان، 102 نفر کودکان و 66 نفر معلولان هستند.

وی با بیان اینکه در بخش توانبخشی شبانه‌روزی 319 کودک، سالمند و معلول آقا و خانم نگهداری می‌شود، افزود: 25 نفر از آنها معلولین جسمی حرکتی و بیماران ام.اس مرد، 30 نفر معلولین جسمی حرکتی و ام‌.اس شبانه‌روزی زن، 65 نفر سالمند مرد، 97 نفر سالمند زن و 91 نفر کودکان معلول ذهنی حرکتی زیر 15 سال هستند.

رئیس آسایشگاه کهریزک استان البرز با اشاره به اینکه مجموعاً در این آسایشگاه نزدیک به 800 نفر نگهداری و خدمات دریافت می‌کنند، گفت: از افرادی که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند و به ما معرفی می‌شوند، مبلغی دریافت نمی‌شود ولی از خانواده‌هایی که عزیزان خود را برای مراقبت به آسایشگاه می‌آورند حدود 50 تا 100 هزار تومان در ماه دریافت می‌کنیم تا ارتباطمان با والدین این کودکان قطع نشود.

روشن‌وجدانی با تاکید بر اینکه 90 درصد از بچه‌های آسایشگاه کهریزک البرز فاقد سرپرست هستند، گفت: طبق آمار موسسه خیریه کهریزک هزینه هر تخت در ماه 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

 

 

 

منبع:    خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار