13725
۲۰ آذر ۱۳۹۵

روزهای خوب تئاتر کودک در بیجار

تئاتر از جمله هنرهای تاثیرگذاری است که اهمیت زیادی در جامعه دارد و با تلاش هنرمندان بیجاری تئاتر و به ویژه در حوزه کودک در سالهای اخیر رونق خاصی پیدا کرده است.

به گزارش کودک پرس  ،  شهرستان بیجار دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی است  و در واقع جز شهرهای مستعد هنری در کشور محسوب می شود و نشانگر آن هم وجود هنرمندان نام آوازه و مطرح این شهرستان در سطح کشور است.

باز هم گروه چرکنویس در شهرستان بیجار توانسته با اجرای نمایش دیگری مردم را به سمت و سوی هنر بکشاند و به توسعه هنر نمایشی کمک کند.

لافکادیو جدید ترین کار کودک و نوجوان کارگردان بیجاری سیدیاسر هاشم زاده  از هنرمندان شهرستان است که به روی صحنه می رود.

نمایش لافکادیو به منظور القا مفاهیم تربیتی و ارتقای هرچه بیشتر هنر تئاتر در بین دانش آموزان در آذر ماه سال جاری به روی  صحنه می رود این نمایش در راستای نسل نو طرح حمایت از نمایشگران کانونی در استانها اجرا می شود که بر اساس داستانی از شل سیلور استاین گرفته شده و به تهیه کننده گی محمد رضا کریمی صارمی به روی صحنه می رود.

سید یاسر هاشم زاده کارگردان این هنر نمایشی ، به اهمیت اجرای هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: هنر تئاتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این هنر به واسطه اینکه مستقیم بر ذهن کودک تاثیر می ذارد می تواند انسان های خلاق را پرورش دهد.

وی افزود: توجه به تئاتر و هنر نمایشی زمینه ساز توسعه فعالیت های فرهنگی است و خوشبختانه ظرفیت فراوانی برای هنر تئاتر و نمایش در بیجار وجود دارد که با پرورش این استعدادها و ظرفیت‌ها می‌توان موجبات رشد تئاتر بیجار را مهیا کرد.

هاشم زاده در ادامه به نمایش لافکادیو اشاره کرد و گفت: مجری این طرح سعید زین العابدینی و مشاور کارگردان نیز سینا ییلاق بیگی است و این نمایش با بازی محسن افشاری، مهدی صفر پور، امین شیرزاد و پارسا فریدونی به روی صحنه می رود.

وی ادامه داد: این نمایش کاری از گروه نمایش چرکنویس است که با همکاری اداره کل امور سینمایی و تاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و اداره کل کانون پررورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اجرا می شود.

کارگردان بیجاری عنوان کرد: نمایش لافکادیو تا ۳۰ آذر ماه هر روز ساعت ۱۶ در مجتمع امیر نظام گروسی به روی صحنه می رود.

وی به موضوع این نمایش اشاره کرد و افزود: قصه این نمایش که فضایی شاد و حال و هوایی طنزآمیز دارد، درباره شیری است در جنگل زندگی می کند اما بر حسب اتفاق این شیر با آدمها روبرو شده و گول مدیر سیرکی را می خورد که با دادن وعده غذا او را به سیرک برده وهویت خود را از دست می دهد و می خواهد تبدیل به انسان شود  و در این بین اتفاقات جالب و آموزنده ای اتفاق می افتد.

منبع:    خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار