137084
۰۹ بهمن ۱۳۹۶
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان‌غربی:

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان‌غربی گفت: نمایشگاه و جشنواره بازی‌های بومی و محلی ۱۹ بهمن در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جواد زاهدی در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت ایام دهه فجر اظهار کرد: امسال در ۲۳ مرکز ثابت و ۱۱ مرکز سیار روستایی، شهری و پستی، برنامه‌های مختلفی برای اجرا تدارک دیده شده که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام دهه فجر تصریح کرد: در این رابطه برنامه‌های امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از روز ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه و متناسب با این ایام برگزار شده و از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ماه نیز برنامه‌های بانشاط و شاد برای کودکان اجرا می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال ۲۲ عنوان برنامه برای اجرا در مراکز ثابت و سیار پیش‌بینی شده است بیان کرد: در این رابطه هزار برنامه برگزار شده تا فضای مناسبی برای کودکان و‌ نوجوانان فراهم شود.

 

زاهدی با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه‌ها تصریح کرد: نشان دادن ایثارگری مردم و نیز رشادت‌های ایام پیروزی انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبری برای کودکان و نوجوانان از جمله این اهداف بوده و حتی خود آنان نیز در اجرای برنامه‌ها مشارکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه آغاز تمامی برنامه‌های مراکز کانون استان با موضوع«پرچم» است اظهار کرد: این برنامه از ۱۲ بهمن آغار شده چون پرچم، هویت ملی محسوب شده و قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل ۱۸، پرچم را ملاک وحدت قرار داده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان‌غربی افزود: بی‌شک خلاقیت‌های فراوانی در مراسم پرچم امسال اعمال شده و در این رابطه، کار با نمادهای ایرانی و اسلامی آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه« کبوتر کوچه ما» گفت: این برنامه از جمله کارهای برجسته کانون پرورش فکری کودکان و‌ نوجوانان بوده که از سه سال گذشته آغاز شده و مربوط به موضوع یادواره شهدا است و در روز ۱۸ بهمن اجرا می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه با اجرای چنین برنامه‌هایی، کودکان و ‌نوجوانان وارد شناخت عرصه شهدا می‌شوند اظهار کرد: علاوه بر آن، کودکان با مطالعه و تحقق و پژوهش، با زندگی شهدا آشنا شده و آن را در قالب فیلم، پاورپوینت و قصه‌گویی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه و جشنواره بازی‌های بومی و محلی در استان برگزار می‌شود بیان کرد: این جشنواره در روز 19 بهمن برگزار شده که هدف آن ایجاد شو رو نشاط، ترویج بازی‌های بومی محلی و غنی‎سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 74 بازی بومی و محلی برای اجرا پیش‌بینی شده است تصریح کرد: علاوه بر آن چهار بازی فکری توسط مربیان برای اجرا، طراحی شده که 19 بهمن اجرا می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضاء خبر داد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد از خلاقیت و کارآفرینی اعضای کانون استفاده کرده و در این زمینه 493 عضو کاردستی با 338 اثر ساخته‌اند و علاوه بر آن 87 اثر صنایع دستی نیز خلق کرده‌اند.

زاهدی با اشاره به اهداف این برنامه بیان کرد: در این رابطه پرورش روحیه کارآفرینی، شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان و اشاعه صنایع دستی و بومی و محلی از جمله این اهداف به شمار رفته و در این زمینه 55 اثر به مرحله استانی راه یافته است.

 

وی گفت: عواید این نمایشگاه که از 14 تا 16 بهمن اتفاق می‌افتد، به نفع کودکان بیمار به فروش می‌رسد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از سایر برنامه‌های امسال می‌توان به دیدار با خانواده شهدا، معرفی شخصیت های انقلاب، اجرای مسابقه، فضاسازی سالن‌ها، اختصاص اتوبوس برای اجرای برنامه‌ها، امانت دادن کتاب‌های انقلابی، خاطره‌خوانی، اجرای پرواز بادبادک‎ها، نواختن زنگ انقلاب و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی ادبی اشاره کرد.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه ناوگان اتوبوس سیار روستایی فرسوده است گفت: هم اکنون چهار اتوبوس از رده خارج شده و این اداره کل در آستانه تحویل اتوبوس‌های نو است و همچنین اتوبوس سیار روستایی در اشنویه و تکاب راه‌اندازی شده، میاندوآب در حال راه‌اندازی است و در ماکو نیز باید مجوز گرفته شود.

 

زاهدی تصریح کرد: هم اکنون در هشت شهرستان استان نیز درخواست اتوبوس سیار روستایی شده است و خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه‌، اعتباری برای این اتوبوس‌ها در نظر گرفته اما تاکنون اعتبارات مربوط به آن تخصیص نیافته است.

 

 

منبع:فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار