موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
137
۰۵ مرداد ۱۳۹۵

النینو میلیون ها کودک آفریقایی را تهدید می کند

سازمان غیر دولتی 'کودکان آفریقایی را نجات دهید' روز سه شنبه با صدور بیانیه ای درباره تبعات وحشتناک پدیده 'النینو' در بسیاری از کشورهای آفریقایی هشدار داد.

به گزارش کودک پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه از نایروبی، این سازمان غیر دولتی هشدار داد که به زودی تبعات منفی پدیده النینو در کشورهای آفریقایی موجب می شود که میلیون ها کودک در این قاره با بیماری های متعددی روبه رو شوند.
این سازمان همچنین درباره وقوع گرسنگی و قحطی در بسیاری از کشورهای آفریقایی هشدار داد و تاکید کرد که این پدیده موجب خواهد شد تا در سال های آینده میلیون ها کودک آفریقایی با گرسنگی روبه رو باشند.
این سازمان همچنین هشدار داد که کمبود آب آشامیدنی در چند سال آینده یکی از مهمترین مشکلات قاره سیاه خواهد بود که بیش از همه کودکان را در این قاره تهدید می کند.
بر اساس آمار پیش بینی شده توسط سازمان ‘کودکان آفریقایی را نجات دهید’، حدود 26 میلیون و 500 هزار کودک آفریقایی در سالهای آینده در معرض خطر گرسنگی و قحطی و بیماری های ناشی از آن هستند.
پدیده النینو در خلال سالهای 2015 تا 2016، تاثیرات منفی بی سابقه ای بر بسیاری از کشورهای جنوبی و شرقی قاره آفریقا بر جای گذاشته است.
بر اساس این گزارش، کاهش بارش و به تبع آن کاهش آب های زیرزمینی، قحطی و خشکسالی، بیش از دو میلیون نیجریه ای را در مناطق جنوبی و جنوب شرقی این کشور تهدید می کند.
بیش از دو میلیون نفر در مناطق جنوب و جنوب شرقی نیجریه از قحطی و خشکسالی رنج می برند و این بحران روز به روز در حال گسترش است.
در این بیانیه آمده است: برخی سازمان ها بین المللی برای مرتفع ساختن این معضل خوب کار کرده اند و برخی دیگر متاسفانه در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند.
چندی پیش، یونیسف پیش بینی کرده بود که 250 هزار کودک دستکم پنج ساله از کم غذایی رنج می برند که بیشتر آنها در مناطق جنوبی به سر می برند. یونیسف معتقد است که اگر اقدامی فوری جهت بر طرف کردن این معضل اتخاذ و عملی نشود، بیش از پنجاه هزار نفر از این کودکان با خطر مرگ روبرو می شوند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر نیجریه، گرسنگی در کمین ده ها میلیون نفر از ساکنان قاره آفریقا نشسته است، چرا که محصولات کشاورزی و تغییرات آب و هوایی امنیت غذایی آنها را به خطر انداخته است.
کاهش محصولات کشاورزی که علت آن خشکسالی است، بیش از 60 میلیون آفریقایی را در معرض خطر گرسنگی و قحطی قرار داده است.
گزارش ها حاکی از آن است که بیش از 30 میلیون نفر در قاره آفریقا نیازمند غذای روزانه هستند و 20 میلیون نفر دیگر هم سال 2017 ذخایر غذایی خود را تمام خواهند کرد و چیزی برای خوردن نخواهند داشت.
سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که 10 میلیون نفر در اتیوپی، 6 میلیون نفر در سودان جنوبی و 5 میلیون نفر در یمن به علت کاهش سطح آب های زیر زمینی و خشکسالی و به تبع آن کاهش محصولات کشاورزی، دستخوش قحطی و گرسنگی خواهند شد.
بر اساس این گزارش، تغییرات آب و هوایی شدید در شرق و جنوب آفریقا باعث ابتلای یک میلیون کودک به سوء تغذیه حاد و دسترسی نداشتن بیش از 30میلیون نفر به غذای کافی شده است.
سران کشورهای آفریقایی برای حل مشکل کمبود موادغذایی مردم خود خواستار تأمین بودجه ای به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار شده اند ولی سازمان ها و کشورهای تأمین کننده مواد غذایی این کشورها فقط متعهد به تأمین 25 درصد این بودجه درخواستی شده اند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار