136909
۰۸ بهمن ۱۳۹۶
رئیس کمیته امداد سی سخت خبر داد:

بهره‌مندی ۳۴۵ کودک درشهرستان دنا از طرح همسفره/ سنجش شاخص رشد کودک

رئیس کمیته امداد شهر سی سخت گفت: ۳۴۵ کودک در شهرستان دنا از طرح همسفره کمیته امداد بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، عبدی دانش آموز ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۴۵ کودک زیر پنج سال شهرستان دنا از سبد غذایی کمیته امداد این شهرستان برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه کودکانی که از نظر رشد وضعیت نامطلوبی دارند، با معرفی شبکه بهداشت به کمیته امداد از خدمات این نهاد برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: در همین راستا کودکان جامعه هدف با اعتبار ۱۷۶ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان در ۹ ماهه سال جاری از خدمات بهره‌مند شدند.

دانش‌آموز با اشاره به هدفگذاری های کمیته امداد در حوزه بهبود تغذیه و رشد کودکان،  گفت: کمک و مساعدت به خانوارهای دارای کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه یکی از برنامه‌های کمیته امداد است.

وی افزود: سرانه سبد غذایی هر کودک در سال جاری ۷۰ هزار تومان است.

 

دانش آموز به اقلام توزیع شده در این راستا اشاره کرد و بیان داشت: این اقلام شامل برنج، ماکارونی، تخم‌مرغ، کنسرو ماهی، سویا، روغن و شکر است که پس از تأیید کارشناسان شبکه بهداشت، بین خانواده‌هایی که کودکشان دچار سوءتغذیه است، توزیع می‌شود.

 

رئیس کمیته امداد سی سخت گفت: شاخص‌های رشد در کودکان تحت حمایت این طرح به‌ طور مستمر سنجیده می‌شود و پس از بهبودی، این کودکان از چرخه حمایت خارج و کودکان دارای سوءتغذیه جایگزین می‌شوند.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار