136889
۰۸ بهمن ۱۳۹۶

۱۱۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم در استان مرکزی شناسایی شد

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در جریان غربالگری ۴۵ هزار و ۸۰۰ کودک این استان در قالب طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری، ۱۱۰ کودک مبتلا به این عارضه بینایی شناسایی شد.

به گزارش کودک پرس ، کیانوش امینی افزود: غربالگری تنبلی چشم برای این کودکان در 173 پایگاه سنجش بینایی استان انجام شد و در مراحل این سنجش سه هزار و 500 کودک سه تا 6 سال به مراکز درمان تخصصی چشم پزشکی استان ارجاع شد.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم تضمین سلامت بینایی کودکان است زیرا تنبلی چشم (آمبلیوپی) یکی از شایع ترین علت های کم ‌بینایی و نابینایی به شمار می رود که در صورت تشخیص به موقع، قابل درمان است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم هر سال از ابتدای آبان تا پایان آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود که با هزینه ناچیز در برابر معلولیت و نواقص بینایی می تواند درصد قابل توجهی از موارد را پیشگیری و درمان کند.
امینی افزود: کارشناسان بهزیستی و مربیان مهدهای کودک بعد از انجام معاینه اولیه کودکان مشکوک به تنبلی چشم را به سطح دوم سنجش بینایی(اپتومتریست) ارجاع می دهند و در نهایت در صورت نیاز به پزشک متخصص برای درمان تخصصی معرفی می کنند.
وی اظهار کرد: اشکال دید کودک در صورتی که پیش از پنج سالگی تشخیص و درمان شود حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد، با درمان به موقع رفع می شود اما تشخیص دیرهنگام ضریب موفقیت بالا در درمان ندارد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: خانواده ها دارای کودک سه تا 6 سال به پایگاه های غربالگری تنبلی چشم بهزیستی مراجعه کنند تا خدمات رایگان از جمله معاینه چشم پزشک متخصص و عینک را دریافت کنند.

سال گذشته 58 هزار کودک در استان مرکزی غربالگری تنبلی چشم شدند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار