13682
۱۸ آذر ۱۳۹۵

دانش آموزان کاشانی، سفیر فرهنگی گردشگران می شوند

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: پس از ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، از آنان در راستای معرفی شخصیت های فرهنگی، مفاخر و مشاهیر کاشان، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، ارائه مفاهیم موجود در سبک معماری اصیل و قدمت ابنیه تاریخی کاشان استفاده می شود.

به گزارش کودک پرس  , مجتبی رضازاده  شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح دومین دوره برگزاری طرح همیار گردشگر در این شهرستان اظهار کرد: این طرح برای ایجاد زیرساخت منابع انسانی در قالب مبلغان حوزه فرهنگی، تاریخی و دینی شهر کاشان است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان در این طرح با گذراندن دوره های متعدد آموزشی در طول مدت سه ماه آموزش های لازم در عرصه گردشگری را فرا می گیرند خاطرنشان کرد: پس از ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، از آنان در راستای معرفی شخصیت های فرهنگی، مفاخر و مشاهیر کاشان، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، ارائه مفاهیم موجود در سبک معماری اصیل و قدمت ابنیه تاریخی کاشان استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حضور گسترده گردشگران را یکی از علل دیگر اجرای طرح همیار گردشگر نام برد و گفت: کاشان به دلیل برخورداری از بناهای تاریخی متعدد، بقعه های متبرکه امامزادگان، شخصیت های فرهنگی و جاذبه های طبیعی در تمامی فصول سال میزبان انبوهی از گردشگران داخلی و خارجی است بر این اساس باید افرادی از سنین نوجوانی با این ظرفیت ها آشنا شده و آموزش های لازم را برای عرضه آن به گردشگران فرابگیرند.

رضازاده، معرفی شاخصه های فرهنگی کاشان را یکی از اهداف دیگر اجرای طرح همیار گردشگر ذکر و بیان کرد: دانش آموزان در این دوره ها علاوه بر شناخت آثار تاریخی، با شخصیت ها، اصول و باورهایی که در آن میراث فرهنگی جاری است نیز آشنا می شوند و آنگاه می توانند این ارزش ها و مفاهیم را به گردشگر منتقل کنند.

وی متذکر شد: همیاران گردشگر در موسم عید نوروز و فصل بهار با استقرار در خانه های تاریخی و اماکن مورد نیاز به راهنمایی گردشگران می پردازند.

افتتاحیه دومین دوره برگزاری طرح همیار گردشگر در کاشان با شعار هر کودک یک راهنما با حضور فعالان عرصه گردشگری در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

منبع:خبرگزاری دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار