136757
۰۷ بهمن ۱۳۹۶
امام جمعه شهرکیان مطرح کرد؛

سازماندهی لشکری مسلح برای عملیات‌های نرم علیه انقلاب اسلامی/ طرح دیرینه کاخ سفید برای اینترنت از ۱۷ سال قبل

امام جمعه شهرکیان گفت: رصد تحركات دشمن نشان مى‏‌دهد كه آنان به‏‌دنبال تغيير باورها و ارزش‏‌هاى جامعه اسلامى ما هستند و در زمينه فضاى مجازى لشكرى مجهز و گسترده براى مقصود خود به‏ ويژه تأثيرگذارى روى نسل جوان و نوجوان تدارك ديده‏‌اند.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام مهدی خدابنده در جلسه سرگروه‌های حلقه‌های صالحین شهرکیان در تبیین اهمیت شبکه‌های مجازی اظهار کرد: شبکه‏‌هاى اجتماعى مجازى امروز به بخش جدایى‏‌ناپذیر زندگى مردم تبدیل شده‏‌اند.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ را به هوایى تشبیه مى‏‌کنیم که در آن تنفس مى‏‌کنیم، حقیقتا فضاى مجازى نیز در شرایط فعلى به بخشى از فضاى تنفس جامعه تبدیل شده است و این درحالى است که کنترل شبکه‏‌هاى اجتماعى مجازى در اختیار ما نیست و در زمان بحران، نقشى بسیار خطرناک را برعهده مى‏‌گیرند و نمونه‏‌اى از این نقش در اغتشاشات اخیر ایران به‏ روشنى قابل دیدن است.

 

 

تشکیل جبهه فرهنگی دشمن برای تقابل با انقلاب اسلامی

امام جمعه شهرکیان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبرى، که فرمودند ما امروز در یک «سونامى اطلاعات» قرار داریم؛ تشریح کرد: این پدیده الزاماتى دارد که باید به آن‏ها توجه ویژه داشته باشیم، امروزه جبهه فرهنگى انقلاب اسلامى در فضاى مجازى، حرف‏‌هاى بسیارى براى گفتن دارد و مطالبه‏‌کنندگان و شنوندگان و دریافت‏‌کنندگان زیادى در جهان دارد، در مقابل، دشمن هم جبهه فرهنگى تقابل با انقلاب را شکل داده است و بر همین اساس، ما باید یک آرایش منطقى و نظام‏‌مند براى رساندن پیام خود و مقابله با ترفندهاى دشمن در این عرصه داشته باشیم.

خدابنده با تاکید بر اینکه پیدایش فناورى‏‌هاى ارتباطاتى و اطلاعاتى، فرصت‏‌ها و تهدیدهاى انقلاب را چنان برجسته کرده که استمرار و تکامل انقلاب اسلامى منوط به توجه جدى و سرمایه‏‌گذارى نظام در این‏ زمینه است، اضافه کرد: این یکى از جهاتى است که حوزه‏‌ى فضاى مجازى را در نظر مقام معظم رهبرى به‏ اندازه‏‌ى خود انقلاب اسلامى پراهمیت کرده است.

 

 

تلاش قدرت‌های سیاسی برای تحمیل باورهای فرهنگی خود به سایر ملت‌ها

امام جمعه شهرکیان با اشاره به اینکه یکى از کارکردهاى منفى شبکه‏‌هاى مجازى، سلطه فرهنگى است، گفت: سلطه فرهنگى عبارت است از مبادله یک‏‍سویه عناصر و پدیده‏‌هاى فرهنگى بر اساس این نظریه، رسانه‏‌هاى گروهى از جمله شبکه‏‌هاى مجازى، از سیاست دقیقى پیروى مى‏‌کنند که قدرت‏‌هاى سیاسى و اقتصادى جهان تدوین کرده‏‌اند؛ به تعبیر هربرت شیلر، واژه امپریالیسم فرهنگى، نشان‏‌دهنده نوعى نفوذ اجتماعى است که از طریق آن، یک کشور، تصورها، ارزش‏‌ها، معلومات، هنجارها، رفتارها و سبک زندگى خود را به کشورهاى دیگر تحمیل مى‏‌کند. خدابنده ادامه داد: در واقع الگوى «امپریالیسم فرهنگى» مسأله‏‏‌اى اساسى در رسانه‏‌هاى گروهى از جمله شبکه‏‌هاى مجازى مبتنى بر اینترنت است و به همگن‏‌سازى جامعه مخاطب مى‏‌انجامد و بر اساس این دیدگاه، اینترنت به نحو عام و شبکه‏‌هاى مجازى به‏ طور خاص، در جهت سلطه فرهنگى و ترغیب به ارزش‏‌ها و هنجارهاى عمدتاً غیرمذهبى عمل مى‏‌کنند.

 

 

سرمایه‌گذاری دیرینه کاخ سفید روی اینترنت به عنوان مهمترین ابزار دیپلماسی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرکیان گفت: قدرت‏‌هاى مهم سیاسى و اقتصادى، به‏ ویژه آمریکا، برنامه‏‌هاى حساب‏‏ شده‏‌اى براى بهره‏‌گیرى از شبکه‏‌هاى اجتماعى مجازى براى نفوذ و سلطه‏‌ى فرهنگى بر کشورهاى دیگر دارند. کاخ سفید در پنجم ژانویه ۲۰۰۰ م. بیانیه‏‌اى را با عنوان «استراتژى امنیت ملى در قرن جدید» منتشر کرد؛ در این بیانیه، افزون بر یادآورى منافع حیاتى آمریکا، از اینترنت به‏ عنوان مهم‏ترین ابزار دیپلماسى مردمى نام برده و تصریح شده است که برنامه‏‌ریزى ما باید به‏ گونه‏‌اى باشد که توانایى ما را براى اطلاع‏‌رسانى و تأثیرگذارى بر ملت‏‌هاى دیگر در جهت منافع آمریکا تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: بى‏‌گمان این سیاست مى‏‌تواند آسیب‏‌هایى را براى ملت‏‌هاى جهان، به‏ ویژه کشورهاى اسلامى در پى داشته باشد؛ زیرا بسیارى از مردم، آنچه را که در شبکه‏‌هاى مجازى مى‏‌بینند به‏‌عنوان معیار مى‏‌پذیرند. از این‏‌رو، خوگرفتن به شبکه‏‌هاى مجازى سبب مى‏‌شود افراد، فرهنگ غربى را الگو قرار داده و سبک زندگى خود را با آن تطبیق دهند.

 

 

مهیا کردن لشکری مجهز برای عملیات‌های نرم علیه اسلام

رئیس حوزه علمیه ثقلین گفت: رصد تحرکات دشمن در فضاى مجازى نشان مى‏‌دهد که آنان به‏‌دنبال تغییر باورها و اعتقادات و ارزش‏‌هاى جامعه اسلامى و انقلابى ما هستند و در زمینه فضاى مجازى لشکرى مجهز و گسترده براى مقصود خود به‏ ویژه تأثیرگذارى روى نسل جوان و نوجوان جامعه‏‌مان تدارک دیده‏‌اند.
وی افزود: فضاى مجازى، فضایى است که در عین داشتن فرصت‏‌ها و قابلیت‏‌ها، مى‏‌تواند مخاطرات و تهدیدهاى زیادى را نیز همراه داشته باشد. سیاست‏گذاران باید در درجه اول نیازهاى جوانان را به‏‌خوبى شناسایى کنند و در درجه دوم این فضا را به‏‌درستى مدیریت کنند و به سمت تولید محتواى مناسب و سالم در قالب‏‌هاى جذاب و متناسب با ذائقه جوانان بروند.

تا زمانى که به‏ لحاظ فرهنگى، اقدامى عملى صورت نگرفته و برنامه‏‌ریزى مدونى براى اوقات فراغت جوانان وجود ندارد، نباید انتظار داشت که جوانان از تهدیدهاى مربوط به استفاده از تکنولوژى‏‌هاى جدید مصون بمانند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار