موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1367
۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سکوت بان کی مون در قبال کشتار کودکان یمنی کماکان ادامه دارد

روز شنبه باز هم سعودی‌ها به رسم دوستان صهیونیست‌ خود، دست به کودک کشی زدند و 50 دانش آموز یمنی را در استان صعده به خاک و خون کشیدند.

به گزارش کودک پرس   اگرچه از رژیم سفاک سعودی که شاهزادگان و کارگزان عیاش و فاسدش در خلوت و جلوت به معاشرت با صهیونیست‌های غاصب می پردازند، انتظاری جز کودک کشی نیست اما در این میان سکوت مرگبار و کَرکننده نهادهای بین‌المللی مدعی حراست از صلح جهانی بویژه سازمان ملل بسیار تعجب آور است.

بان کی مون دبیر کل کره‌ای سازمان ملل که از سال 2007 میلادی در این سمت قرار دارد، بارها با تصمیمات، رویکردها و مواضع خود، تعجب ناظران بین‌المللی را برانگیخته است؛ وی در مدتی که بر کرسی ریاست سازمان ملل تکیه زده ثابت کرده است در برابر خواست قدرت‌های سلطه گر، منفعل و مسلوب الاختیار است و تمام تصمیماتش انعکاسی از سیاست‌های شبه استعماری و زورگویانه رژیم های استکباری غربی است.

اوج انفعال و خودباختگی بان کی مون که اعتراض‌های بسیاری را در سطح جهانی به دنبال داشت، اقدام حیرت‌آور او در اوایل ماه ژوئن بود؛ بان کی مون با چراغ سبز آمریکا و تشر حکام فاسد سعودی‌، نام این رژیم سفاک و فتاک را از لیست ناقضان حقوق کودک خارج کرد؛ این در حالی بود که چند روز قبل‌تر از آن، با فشار نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و حقوق کودک، سازمان ملل مجبور شده بود که نام عربستان سعودی را بواسطه کشتار کودکان یمنی در ردیف ناقضان حقوق کودک قرار دهد.

بان کی مون در توجیه این اقدام حقارت بارش طی مصاحبه‌ای از گزارش خود درباره مسئولیت ائتلاف سعودی در کشتن و زخمی کردن هزاران کودک یمنی دفاع کرد اما گفت بخاطر تبعات قطع احتمالی کمک‌های مالی کشورهای عرب تصمیم به حذف نام ائتلاف سعودی از لیست ناقضان حقوق کودک گرفته است!

بنابراین باتوجه به اقدام حیرت‌آور بان کی مون در ماه ژوئن، وقتی روز شنبه 50 کودک یمنی در نتیجه بمباران جنگنده‌های سعودی در استان صعده، قتل‌عام شدند، هیچ ناظر بی‌طرف و صلح جوئی در سطح جهان انتظار بلند شدن کوچکترین صدایی را از دبیرکل منفعل و مسلوب الاختیار سازمان ملل نداشت؛ سعودی ها هم با خیال راحت و به پشتوانه دلارهای و تسلیحات عاریه‌ای خود و در سایه غفلت و قصور گردانندگان سست اراده سازمان ملل همچنان به کودک کشی در یمن مشغولند.

 

 

منبع:   میزان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار