موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
136698
۰۷ بهمن ۱۳۹۶

اشعار جدید پوروهاب برای کودکان و نوجوانان در راه است

محمود پوروهاب، شاعر کودک و نوجوان از تولید دو مجموعه شعر جدید با عنوان‌های «با تو هوا خوب است» و «جوجه‌های نوک مدادی» برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمود پوروهاب از تولید دو اثر جدید برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: به تازگی مجموعه شعری با عنوان «با تو هوا خوب است» را برای چاپ به انتشارات حوزه هنری تهران تحویل داده‌ام. این مجموعه شامل 17 شعر است که برای نوجوانان سروده شده.

وی درباره این مجموعه توضیح داد: قالب بیشتر اشعار این مجموعه نیمایی است و دو شعر هم در قالب چهارپاره در بین آنها وجود دارد. موضوع اشعار آزاد است و به موضوعات ورزشی، اجتماعی، خانوادگی و رمانتیک می‌پردازد.

این شاعر درباره کتاب دیگرش نیز توضیح داد: مجموعه شعر «جوجه‌های نوک مدادی» را نیز به تازگی برای کودکان سروده‌ام و برای چاپ به انتشارات حوزه هنری گیلان تحویل داده‌ام.

پوروهاب گفت: بیشتر اشعار این مجموعه به صورت تخیلی و در قالب موضوعات مختلفی مانند آواز خواندن، موسیقی و مذهبی است و در افزایش وسعت خیال و تقویت نگاه تصویری‌شان موثر است.

محمود پوروهاب در سال 1340 در شهرستان رودسر به دنيا آمد. وی حدود 20 سال است كه در حوزه ادبيات كودك و نوجوان فعالیت مي‌كند. حاصل اين سال‌ها بیش از 50 كتاب شعر، داستان، زندگينامه، تحقيق و بررسي و حدود 100 مقاله پژوهشي و نقد است. او مسئول شعر ماهنامه‌های سلام بچه‌ها و پوپك و همين‌طور كارشناس ادبي مجله باران است. از جمله آثار او می‌توان به «پير چنگی» و «پر از بوي گلابی» و مجموعه شعر «تو با ما قدم می‌زنی» اشاره کرد.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار