136642
۰۷ بهمن ۱۳۹۶

مرحله نیمه پایانی رقابت‌های شوق تلاوت درقشم پایان یافت

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور این مراسم گفت: مرحله نیمه پایانی سومین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» با حضور ۷۶ قاری نوجوان از ۱۰ استان کشور در ۲ رشته قرائت تقلیدی و غیر تقلیدی در سه روز برگزار شد و با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، حسین مقدم کیا شامگاه پنجشنبه در مراسم پایانی این مسابقه افزود: متسابقان در بخش قرائت تقلیدی در سبک های استادان مصطفی اسماعیل، محمد صدیق منشاوی، عبدالباسط عبدالصمد و شحات محمد انور در دو گروه (الف) و (ب) به رقابت پرداختند که قرائت آنان توسط 6 داور بررسی شد.
وی ادامه داد: از میان شرکت کنندگان 20 نفر به عنوان برگزیده، جواز اعزام به کربلا و شرکت در مسابقات پایانی در حرم حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) را دریافت کردند.

مقدم کیا تصریح کرد: در سبک استاد محمد صدیق منشاوی و در گروه (الف) امیر حسین باجلان از قزوین، محمدمهدی طالبی از مازندران، محمدصالح زاهد مقدم از خراسان رضوی و محمدباقر حق شناس از قزوین و در گروه (ب) نیز بهنام سلیمانی نیا از قزوین راهی مرحله پایانی شدند.
وی افزود: در گروه (الف) از سبک استاد مصطفی اسماعیل، محمدصادق صارمی و سید سجاد طباطبایی هر 2 از خراسان رضوی، محمد حسین ابن علی از اصفهان و امیرعباس برزگر از قزوین و در گروه (ب) نیز حسین گلچین از کرمانشاه جواز حضور در مرحله پایانی را کسب کردند.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم ادامه داد: در سبک استاد عبدالباسط عبدالصمد، محمد اویسی از سیستان و بلوچستان و محمدمهدی ملتجی از خراسان رضوی در گروه (الف) و امیر محمد حسامی از کرمان و حسین رستمی از کرمانشاه در گروه (ب) به مرحله پایانی راه یافتند.
وی اظهار داشت: سید محمد آریایی فر، محمد ایراندوست و علی عالی نژاد هر سه از خراسان رضوی در گروه (الف) و محمد آقاجانی از قزوین نیز در گروه (ب) از سبک استاد شحات محمد انور در مرحله پایانی حضور می یابند.
مقدم کیا گفت: در بخش تلاوت آزاد نیز محمد مهدی بهاری از قزوین با سبک استاد مصطفی اسماعیل و عرفان حسن زاده از آذربایجان شرقی با سبک استاد محمد صدیق منشاوی راهی مرحله پایانی شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: تشویق نخبگان طرح، ایجاد رقابت بین استعدادهای طرح ملی ، ارتقا سطح تلاوت ، آموزش اجرای تلاوت های اثرگذار و معناگرا ، آشنا ساختن با شرایط رقابت و کسب تجربه در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این رقابت است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور افزود: نظارت مستمر، برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم، برپایی محفل ها و کرسی های تلاوت، برگزاری مسابقه های قرآن کریم با طراحی خاص و شیوه های نوین و گزینش استعدادهای درخشان از ویژگی های اجرای این رقابت هاست.
مراسم اختتامیه مرحله نیمه پایانی از سومین دوره رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان محلی، متسابقان و مردم در قشم در حال برگزاری است. این رقابت ها سوم تا ششم بهمن ماه امسال درقشم برگزار شد.مرحله پایانی این رقابت ها اسفند ماه امسال در کربلا برگزار می شود.

رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» یکی از مسابقاتی است که در چارچوب طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کشور برگزار می شود.
طرح ملی تلاوت قرآن کریم با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین 8 تا 14 سال با هدف آموزش تخصصی قرائت از سال 1391 در کشور آغاز به کار کرد و هم اکنون در 18 استان فعالیت دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار