136637
۰۷ بهمن ۱۳۹۶
مسئول کمیته صعودهای ورزشی خراسان شمالی خبر داد؛

قلاب سنگ‌نوردان نوجوان خراسان‌شمالی بر مدال‌های کشور

مسئول کمیته صعودهای ورزشی خراسان‌شمالی از کسب عناوین قهرمانی، نائب قهرمانی و هشتمی سنگ‌نوردان استان در مسابقات کشوری جام فجر خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، داوود معماریانی گفت: مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر، گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابی تیم‌های ملی و اعزام‌های آزاد در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان در بخش آقایان پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

مسئول کمیته صعودهای ورزشی خراسان شمالی در ادامه افزود: در این رقابت‌ها 140 سنگ‌نورد از سراسر کشور در ماده سرطناب با یکدیگر به رقابت پرداختند و از خراسان شمالی نیز 7 سنگ‌نورد اعزام شدند.

وی با اشاره به سطح بالای این مسابقات بیان کرد: رقابت‌های جام فجر هرساله برگزار می‌شود و همواره بالاترین سطح مسابقات سنگ‌نوردی کشور را داراست و انتخاب اعضای دعوت‌شده به تیم ملی نیز در همین رقابت‌ها انجام می‌شود.

 

معماریانی در توضیح نتایج حاصل‌شده توسط سنگ‌نوردان استان، اظهار کرد: در رده نوجوانان D امین توکلی که هم‌اینک عضو تیم ملی است، صاحب نشان طلا شد و بر سکوی اول ایستاد و مهران الهامی نوجوان رده C و عضو تیم ملی، نائب قهرمان و بر سکوی دوم ایستاد شد و بعد از سنگ‌نورد تهرانی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه این رقابت‌ها در دو بخش مقدماتی و فینال برگزار می‌شود، افزود: 8 نفر به فینال راه پیدا می‌کنند و برای کسب سکوهای برتر به رقابت می‌پردازند؛ امیرعلی برومند در رده نونهال A در جمع هشت فینالیست قرار گرفت و اما به جایگاه هشتم بسنده کرد و البته عملکرد خوبی از خود ارائه داد چراکه کمتر از یک سال است که سنگ‌نوردی می‌کند.

 

 

مسئول کمیته صعودهای ورزشی استان ادامه داد: مهدی رباطی در رده نوجوانان D سی و سوم شد، کوهیار مرادی در رده نوجوانان C هفدهم، کوروش زحمتکش و مهیار مهرنیا در رده نونهالان A به ترتیب چهاردهم و سی و یکم شدند.

معماریانی دعوت از امین توکلی نسب و مهران الهامی به تیم ملی را قطعی عنوان کرد و گفت: این افراد هم‌اینک نیز عضو تیم ملی هستند و درواقع از جایگاه خود دفاع کردند و همچنین با توجه به اینکه امیرعلی برومند نیز در بین 8 فینالیست قرارگرفته احتمال دعوت ایشان به تیم ملی نیز دور از انتظار و بعید نیست.

لازم به ذکر است کوروش زحمت‌کش، امیرعلی برومند و مهیار مهرنیا به‌عنوان نونهالان رده A و مهران الهامی و کوهیار مرادی به‌عنوان نوجوانان رده C و امین توکلی نسب و مهدی رباطی به‌عنوان نوجوانان D، سنگ‌نوردان اعزامی استان به این رقابت‌ها با مربی‌گری و سرپرستی علیرضا صفری، بودند.

 

گفتنی است در این رقابت‌های که در چهار گروه برگزار شد شرکت‌کنندگانی از استان‌های تهران، خراسان شمالی، خوزستان و فارس در رده‌های اول بخش‌های مختلف ایستادند.

 

رقابت‌های بخش دختران این رشته نیز جمعه به میزبانی قزوین برگزار شد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار