136599
۰۷ بهمن ۱۳۹۶
پای تجربه حافظ نوجوان قرآن کریم:

حفّاظ به معنی آیات دقت کنند

نوجوان روستای تسکین که اولین حافظ کل قرآن کریم شهرستان طارم است از تجربیات حفظ خود گفت و تاکید کرد: قرآن‌آموزان همراه با حفظ به معنی آیات نیز دقت کنند.

به گزارش کودک پرس ، زهرا محمدی، حافظ نوجوان قرآن کریم که به عنوان اولین حافظ کل شهرستان طارم توانسته کل آیات نورانی وحی را حفظ کند، اظهار کرد: از همان دوران کودکی و زمانی که پدر و مادرم قرآن می‌خواندند، علاقه به خواندن قرآن داشتم و از چند سال گذشته که در دوره‌های آموزشی خانه قرآن روستای محل زندگی‌مان در روستای تسکین شرکت کردم، علاقه زیادی برای شرکت در دوره‌های حفظ داشتم.

وی افزود: حضور در عرصه حفظ نیاز به صبر و حوصله دارد مخصوصا اواسط راه قدری خستگی بر قرآن‌آموز غلبه می‌کند که نیاز به حضور مربی خوب، خانواده همراه و انگیزه کافی دارد تا قرآن‌آموز بتواند ادامه راه را با موفقیت طی کرده و دوره آموزشی حفظ را به پایان برساند.

این حافظ نوجوان که متولد سال ۸۱ است و در حال حاضر در مقطع دهم مشغول به تحصیل است، گفت: به عنوان یک حافظ نوجوان وظیفه خود را در قبال آیات نورانی وحی سنگین می‌دانم و در زندگی روزمره تلاش می‌کنم تا عامل به آیات قرآن باشم.

محمدی با اشاره به اینکه حفّاظ در زمان حفظ سعی کنند تا به معنی آیات نیز توجه کافی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به معنی می‌توان درک بهتری از آیات داشت و هرچه بیشتر دستورات خدای متعال در قرآن کریم را در زندگی روزمره عملی کرد.

این حافظ نوجوان از آینده خود گفت و تاکید کرد: دوست دارد در زمینه معارف قرآنی به دانش بیشتری دست پیدا کرده و در زمینه شغلی نیز می‌خواهد پزشک حاذقی شود.

یادآور می‌شود زهرا محمدی سال گذشته و پس از طی مدت دو سال و هشت ماه توانست حافظ کل قرآن کریم شود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار