136587
۰۷ بهمن ۱۳۹۶

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ایلام/ اجرای ۱۸۰ جشن انقلاب در مناطق مختلف استان

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری اولین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در این استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام حشمت‌الله رستمی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: این جشنواره به‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآنی در بین کودکان و نوجوانان استان ایلام برگزار می‌شود.

وی، به برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم در ایام دهه فجر اشاره و تصریح کرد: محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کشوری و بین‌المللی در مناطق مختلف استان و شهرستان‌ها با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در 10 شهرستان استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان کاهش روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف است، یادآور شد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشن‌های انقلاب انجام‌شده است.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع انقلاب و دهه فجر، یادآور شد: به همین منظور 5 هزار جلد کتاب تهیه و طراحی‌شده و در ایام ده فجر توزیع می‌شود.

وی، ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور بانوان فرهیخته استان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تشکل بانوان فرهیخته استان از 35 بانوی ایلامی فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان ایلام فعالیت می‌کنند.

رستمی دیدار با 10 خانواده شهدای انقلاب و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم نیز در راستای اجرای برنامه‌های ویژه در ایام فاطمیه انجام‌شده است و در ستاد ساماندهی شئون در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز با همکاری هیئت‌های مذهبی تأکیدات لازم صورت گرفته است.

 

وی، بابیان اینکه 180 مراسم جشن انقلاب در ایام‌الله دهه فجر با همکاری هیئت‌های مذهبی در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: همچنین در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی 50 مبلغ مذهبی و دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر، 6 کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در مناطق مختلف این استان به‌ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار