136552
۰۵ بهمن ۱۳۹۶

کودکان کار و خیابانی یاسوج ساماندهی می‌شوند

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده کودکان کار و خیابانی شهر یاسوج تا یک آینده ساماندهی می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، شاهرخ کناری در نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی شهرستان بویراحمد با اشاره به شناسایی 310 کودک کار و خیابانی در این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد 12 نفر ترک تحصیل کرده، 4 نفر بی سواد و مابقی دانش آموز هستند.

وی با بیان اینکه 450 میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر به کودکان کار و خانواده‌های آنان در زمینه‌های مختلف از جمله بسته‌های آموزشی در سال گذشته کمک شد، افزود: البته کمک به برخی‌ خانواده‌های کودکان کار صحیح نیست زیرا این مسئله خود مشوقی برای انجام این کار است.

کناری با تاکید بر اینکه کمک به خانواده نیازمندان و کودکانی که دیگر راهی ندارند جز پناه آوردن به کار و خیابان برای مسئولان تکلیف است، ابراز کرد: در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی به بهترین نحو ممکن دریغ نمی‌کنم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد ادامه داد: ضروری است محل مناسبی توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی کودکان کار و خیابانی برای جمع آوری این افراد در نظر گرفته شود تا روند فعالیت‌های حمایتی به شکل بهتری انجام شود.

کناری با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش کودکان کار در یاسوج تصریح کرد: در برخی مواقع این پدیده چهره پایتخت طبیعت ایران را نازیبا می‌کند که بیش از پیش ساماندهی این مهم ضرورت دارد.

 

وی خواستار جمع آوری کودکان کار در پشت چراغ قرمزها شد و گفت: سوءاستفاده از کودکان کار توسط برخی افراد سودجو جرم بوده و در صورت مشاهده ضمن جمع آوری به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار