136509
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:

اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی و ادبی در دهه فجر/ پرده‌خوانی حماسه انقلاب توسط کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: در ایام دهه فجر امسال بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در استان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرحیم سیفی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، امروز (5 بهمن) در نشست با گروه خبری فجر استان گلستان گفت: برنامه های این دهه با شعار «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی» در سطح مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری، مجتمع های فرهنگی کمیته امداد، مهدهای کودک، مدارس استثنایی و مدارس متعلق به آموزش و پرورش برگزار می شود.

به گفته سیفی، در ایام دهه فجر امسال بیش از 200 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در استان برگزار می شود.

وی افزود: جلب مشارکت خانواده ها با هدف تحکیم بنیان خانواده یکی از رویکردهای  برنامه های این ایام است. امروزه شکاف و فاصله بین اعضای خانواده به وجود آمده و ما تلاش می کنیم به بهانه و مناسبت های مختلف بتوانیم این پیوند را بیشتر کنیم مانند مسابقات ورزشی و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان بیان کرد: نخستین برنامه شاخص این ایام پرده خوانی انقلاب در مراسم 12 بهمن، اختتامیه جشنواره «کودکی با من باش»،  نواختن زنگ انقلاب در تمامی مدارس استان در روز 14 بهمن، نشست مشاوران نوجوان در روز 15 بهمن و دیدار هنرمندان کودک با آیت الله نورمفیدی، اختتامیه جشنواره شیرین سخنان با موضوع پرده خوانی و نقالی حماسی 17 بهمن در مرکز شماره 2 گرگان بخشی از برنامه های این ایام است.

وی ادامه داد: برنامه دو پنجره و دو لبخند دیدار و گفتگوی دانش آموزان با یکی از نویسندگان کشور در روز 18 بهمن در کانون طاها و جشنواره شعر و نثر طنز قند و نمک با حضور شهرام شفیعی 19 بهمن در مجتمع فرهنگی هنری گرگان اجرا می شود.

سیفی افزود: نمایشگاهی از دست ساخته های کودکان و مربیان کانون و برپایی ایستگاه در روز 22 بهمن از دیگر برنامه های این ایام است.

به گفته وی، جشنواره سازها و نغمه های بومی و محلی به میزبانی آموزش و پرورش گنبد، تجلیل از برگزیدگان مسابقات علمی دانش آموزی مدارس ابتدایی توسط یکی از دستگاه های عضو کمیته و برگزاری جشنواره تئاتر، شعر و سرود انقلاب در تالار فخرالدین اسعد گرگانی طی روزهای 23 و 24 بهمن اجرا می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار