13649
۱۷ آذر ۱۳۹۵

اولین جشنواره استانی جوانه های شعر رضوی

مدیر اجرایی جشنواره ملی جوانه های شعر رضوی خراسان جنوبی گفت: اولین جشنواره استانی جوانه های شعر رضوی استان، ٩ اسفند امسال در شهر خوسف برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس , «عباسعلی بهاری» با اعلام این خبرگفت:در برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ملی شعر جوانه های رضوی ، برگزاری ٣ جشنواره شعر برای شاعران خراسان جنوبی پیش بینی و استان به ٣ منطقه تقسیم شده است.

وی توضیح داد: شهرستان های خوسف، بیرجند، درمیان، سربیشه و نهبندان در یک منطقه قرار دارند که اولین جشنواره استانی شعر جوانه های رضوی در خوسف برگزار می شود و در این تقسیم بندی شهرستان های طبس، بشرویه ،سرایان و فردوس در یک منطقه هستند و جشنواره آنها در اردیبهشت سال آینده در شهرستان فردوس  برگزار می شود.

وی آخرین منطقه را شامل شهرستان های زیرکوه، قاین وآرین شهرعنوان کرد که زمان جشنواره آنها در خردادآینده در شهرستان قاین خواهد بود.

به  گفته وی هدف از تقسیم بندی منطقه ای شهرستان ها، ایجاد رقابت بین شاعران و افزایش تعداد آثار، رشد کیفی اثرها ، بالا بردن سطح جشنواره و ایجاد فرصت های بیشتر برای علاقه مندان در استان است با برگزاری جشنواره های منطقه ای، فعالیت اداره های شهرستانی و مجری و دستگاه های اجرایی افزایش یافته وعلاوه بر این که به ارتقا توان شاعران هر منطقه نیز کمک شده اتاق فکر در هر بخش تشکیل و ایده های جدید به جشنواره ارائه می شود.

وی تاکید کرد : همه شاعران استان در حوزه کودک ونوجوان بدون محدودیت سنی مجاز به شرکت در این جشنواره ها هستند فقط باید آثار ارسالی در حوزه کودک و نوجوان باشد.

وی اشاعه وترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های مرتبط با سیره اهل بیت ، گرامی داشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار در حوزه فرهنگ رضوی و…را از اهداف جشنواره های شعر رضوی برشمرد و ادامه داد: شرکت کنندگان از نظر تعداد آثار ارسالی وهمچنین قالب انتخابی شعر( کلاسیک و نو …)محدودیت ندارند و ارائه همزمان چند اثر در تمامی موضوع ها بدون مانع است.

وی تاکید کرد: اشعار ارسالی باید ویژه گروه سنی الف و ب «کودک و نوجوان» باشد و در جشنواره یا مسابقه دیگری منتشر نشده باشد.

بهاری گفت:اطلاع رسانی،ثبت نام و ارسال اثر از طریق پورتال شمس توس و نشانیkhorasanjonobi.shamstoos.ir و همچنین.shamstoos.irportalدر جشنواره شرکت کنند.

منبع:خبرگزاری روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار