136478
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
محمدی:

تربیت اولین حافظ کل شهرستان طارم در روستای تسکین/ مسئولان حالی از خانه‌های قرآن روستایی نمی‌پرسند

مدیر خانه قرآنی فاطمة‌الزهرای روستای تسکین گفت: اولین حافظ قرآن شهرستان طارم از خانه قرآن فاطمة‌الزهرای روستای تسکین بود ولی دریغ از اینکه مسئولان حالی از این خانه قرآن یا این حافظ نوجوان بپرسند.

به گزارش کودک پرس ، زهرا محمدی، مدیر خانه قرآنی فاطمة‌الزهرای روستای تسکین اظهار کرد: فعالیت خانه قرآن روستایی فقط و فقط با عشق است و باید با همه کمبودها کنار آمد و به عشق قرآن فعالیت کرد.

این مربی و فعال قرآنی که از سال ۸۵ فعالیت خود را در عرصه آموزش قرآن در روستای تسکین آغاز کرده است، گفت: این روستا حدودا ۱۵ کیلومتر با شهر آب‌بر مرکز شهرستان طارم فاصله دارد و خوشبختانه اهالی روستا استقبال خوبی از دوره‌های قرآنی دارند.

محمدی در خصوص تربیت اولین حافظ کل شهرستان طارم در خانه قرآن روستای تسکین تصریح کرد: طرحی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در زمینه تربیت حافظ قرآن کریم ارائه شد که باید علاقه‌مندان جزء ۳۰ و اجزای یک و دو را حفظ می‌کردند.

وی افزود: این دوره را در خانه قرآن با حضور تعدادی از علاقه‌مندان برگزار کردیم که پس از اتمام دوره و علاقه‌مندی و استعدادی که این حافظ نوجوان از خود نشان داد به شخصه و با توجه به اینکه اولین تجربه مربی‌گری‌ام در زمینه تربیت قرآن‌آموز حفظ کل بود، کار را با توکل به خدا آغاز کردیم و خوشبختانه طی دو سال این دختر نوجوان حافظ کل قرآن کریم شد.

مدیر خانه قرآنی فاطمة‌الزهرای روستای تسکین تاکید کرد: در حال حاضر این خانه قرآن در کانون بسیج روستا تشکیل می‌شود و وقتی زهرا خانم موفق به حفظ کل شد از طرف بسیج و طی برنامه‌ای از این حافظ نوجوان تقدیر شد که قطعا زمینه دلگرمی و تشویق برای او و سایرین بود.

این فعال قرآنی از بی‌مهری مسئولان استانی و شهرستانی گفت و ادامه داد: از ۴ سال گذشته که مجوز گرفتیم و حتی بعد از اعلام اینکه زهرا محمدی به عنوان اولین حافظ کل شهرستان طارم از قرآن‌آموزان این خانه بود، حتی دریغ از یک تبریک خشک و خالی.

محمدی تصریح کرد: قطعا فعالیت قرآنی نباید برای چشم‌داشت مالی یا جلب رضایت افراد باشد و رضایت خدا و تلاش برای نشر معارف قرآنی مهمترین هدف در این راه است ولی توجه و تشویق مسئولان زمینه دلگرمی فعالان این حوزه را فراهم کرده و زمینه حضور استعدادهای بالقوه را در زمینه فعالیت‌های قرآنی فراهم می‌کند.

مدیر خانه قرآنی فاطمة‌الزهرای روستای تسکین گفت: در حال حاضر ۱۲ حافظ در اجزای بیش از ۱۰ جزء در این خانه قرآن تربیت شده و در حال ادامه حفظ هستند و تصمیم بر حفظ کل قرآن کریم دارند.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار