136468
۰۵ بهمن ۱۳۹۶

دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در ایلام افتتاح می‌شود/ اجرای ۲۲۰ برنامه با محوریت کودک و نوجوان در دهه فجر

مدیر حوزه هنری استان ایلام، از افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمدعلی قاسمی، مدیر حوزه هنری استان ایلام، در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان، اظهار کرد: تئاتر مساجد در استان به فراموشی سپرده‌شده بود که در راستای ارتقا یابی جایگاه مساجد در بین اقشار مختلف مردم، دفتر تئاتر در مسجد والی شهر ایلام دایر می‌شود.

وی، بابیان اینکه آیین جشنواره شعر کودک و نوجوان با عنوان رنگین‌کمان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود، افزود: مسابقه عکاسی با حضور اقشار مختلف مردم و عکاسان حرفه‌ای برای پنجمین دوره متوالی با عنوان حماسه حضور برگزار می‌شود.

قاسمی، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها نقاشی با حضور هنرمندان در روز 22 بهمن در اجتماع مردم استان ایلام با خلق آثار در خصوص انقلاب و حضور مردم یکی دیگر برنامه‌های شاخص این نهاداست که با حضور هنرمندان برگزار خواهد شد.

 

حبیب‌الله بخشوده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر 22 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در استان فعالیت دارند که از این تعداد 3 مرکز به‌صورت سیار روستایی است.

وی، بابیان اینکه با حضور این واحدهای سیار برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در روستاهای استان برگزار می‌شود، گفت: در شهر ایلام و شهرستان دیگر نیز برنامه‌هایی ازجمله پخش فیلم، انیمیشن، مصورسازی شعارهای انقلاب، رونمایی از کتاب هیس ماهی‌ها خوابند، بازی‌های پرنشاط بومی و محلی، برگزاری جشنواره رنگین‌کمان ویژه شعر کودک و نوجوان، کارگاه ادبی و فرهنگی ازجمله برنامه‌های این نهاد است.

بخشوده، با اشاره به اینکه 220 برنامه در کل استان با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ایستگاه نقاشی در روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی با حضور کودکان و نوجوانان دایر می‌شود و امید است که نهایت برنامه‌های سال جاری به نحو شایسته‌تری برگزار شود.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار