136462
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
مسئول کمیته صعودهای ورزشی خراسان شمالی:

اعزام ۷ سنگ‌نورد خراسان شمالی به مسابقات کشوری

مسئول کمیته صعودهای ورزشی خراسان شمالی از اعزام ۷ سنگ‌نورد نونهال و نوجوان استان به چهارمین دوره مسابقات جام فجر کشور به منظور انتخابی تیم ملی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، داوود معماریانی گفت: مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر، گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابی تیم‌های ملی و اعزام‌های آزاد در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان صبح فردا، 5 بهمن ماه به میزبانی استان قزوین در بخش آقایان برگزار می‌شود.

مسئول کمیته صعودهای ورزشی خراسان شمالی در ادامه افزود: این مسابقات، رقابت سنگ‌نوردی داخل سالن در ماده سر طناب است و خراسان شمالی با 4 نوجوان و 3 نونهال به مربی‌گری و سرپرستی علیرضا صفری در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

معماریانی از آقایان کوروش زحمت‌کش، امیرعلی برومند و مهیار مهرنیا به‌عنوان نونهالان رده A و از آقایان مهران الهامی و کوهیار مرادی به‌عنوان نوجوانان رده C و از امین توکلی نسب و مهدی رباطی به‌عنوان نوجوانان D که به این رقابت‌ها اعزام شدند، نام برد.

 

وی همچنین توضیح داد: آقایان مهران الهامی و امین توکلی نسب که در این مسابقه در قالب تیم استان اعزام شدند عضو تیم ملی نیز هستند، این دو نفر در رقابت‌های کشوری که سه ماه پیش برگزار شد به مقام قهرمانی دست یافتند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند و همچنین در مسابقات برون‌مرزی سنگاپور نیز حضور داشتند.

معماریانی وضعیت امکانات سنگ‌نوردی استان را نامطلوب توصیف کرد و با توجه به پتانسیل بالای ورزشکاران استان و کسب مقام‌های کشوری و حضور در مجامع بین‌المللی، خواستار تجهیز بیشتر این رشته در استان شد و به‌ویژه به نبود دیواره سرعت در استان اشاره کرد و آن را علت اصلی عدم موفقیت سنگ‌نوردان استان در رقابت‌های بین‌المللی سنگاپور دانست.

وی ادامه داد: البته طی جلسه‌ای که با کوروش بهادری، مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، وی در خصوص تهیه دیواره سرعت قول‌های مساعدی داد و امید است با همت ایشان و سایر دستگاه‌های مربوط این امر محقق شود و سنگ‌نوردان استان بیش از پیش در مجامع بین‌المللی بدرخشند.

مسئول کمیته صعودهای ورزشی خراسان شمالی در خصوص کسب سکوهای برتر در این مسابقات با توجه به سابقه ورزشی سنگ‌نوردان اعزامی، ابراز امیدواری کرد.

 

علیرضا صفری مربی اعزامی تیم، در پایان افزود: احتمال مقام آوری در بخش نوجوانان C و D بسیار زیاد است چراکه عنوان قهرمانی دست سنگ‌نوردان استان است و درواقع در این مسابقات بایستی از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند و در بخش نونهالان بیشتر با رویکرد کسب تجربه و آشنایی با مسابقات حضور خواهیم داشت البته امید به کسب عناوین برتر را داریم.

 

لازم به ذکر است این مسابقات به جهت انتخابی تیم ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار