13638
۱۷ آذر ۱۳۹۵

جشن 10 سالگی تئاتر کودک و نوجوان رضوی برگزار شد

تئاتر برگزیده جایزه خود را به خانواده شهید مدافع حرم اهدا کرد.

به گزارش کودک پرس , با حضور سیدجواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و مسئولان استانی هرمزگان، شب گذشته (سه‌شنبه 16 آذر) در فرهنگسرای طوبی واقع در بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش شد و حاضران در سالن رو به مشهد مقدس، ارادت خود به امام خوبی‌ها را نشان دادند. در ادامه، بخش‌هایی از نمایش‌های حاضر در جشنواره در قالب یک کلیپ پخش شد.

سپس علیرضا درویش‌نژاد، ‌دبیر دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با اشاره به دو دستاورد بزرگ این جشنواره گفت: یکی از دستاوردها، همراهی و مشارکت مردم است و آن را جزء‌ مطالبات اصلی خود در حوزه فرهنگ و هنر می‌دانند. دستاورد دوم، انگیزش و جهشی است که توسط هنرمندان اتفاق افتاده و هنرمندان در پرداختن به یک اثر فاخر در حوزه فرهنگ رضوی توجه ویژه دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن قدردانی از 12 گروه حاضر در جشنواره تئاتر کودک رضوی، از تلاش مسئولان کشوری و استانی برای برپایی این جشنواره سپاسگزاری کرد.

در ادامه، چاوشی‌خوانی رضوی با نوای محمد اختیاری از شهرستان میناب اجرا شد.

جشن 10 سالگی تئاتر کودک و نوجوان رضوی

سپس، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:این مراسم را باید به عنوان جشن 10 سالگی تئاتر کودک و نوجوان رضوی تلقی کنیم، بذری که با استقبال و حمایت یک دهه مردم خونگرم هرمزگان به نهال تبدیل شد و اکنون در حال بدل شدن به یک درخت تنومند است و جا دارد از آن‌ها تشکر کرد.

وی ادامه داد: تشکر دوم بنده از هنرمندان عزیزی است که به یک بلوغ هنری در آثار رضوی رسیده‌اند و ان‌شاءالله این جریان همواره پویا و بالنده باقی بماند. تشکر سوم هم از آقای درویش‌نژاد مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان است.

جعفری اظهار داشت: در این چند روز که اخبار جشنواره را دنبال می‌کردم متوجه شدم کارگردان نمایش‌ها همگی متأثر از فرهنگ زیبای رضوی هستند.«فرهنگ رضوی» سفارش به نیکی‌ها و پرهیز از بدی‌هاست. فرهنگ رضوی از طریق زبان هنر به این دو رویکرد سفارش می‌کند.

منبع:خبرگزاری آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار