136372
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
مدیرعامل انجمن فانوس خبر داد؛

حمایت عاطفی از ۴۰۰ کودک با بیماری‌های خاص/ بازی و معنویت راهی برای کمک به درمان کودکان مبتلا به سرطان

مدیرعامل انجمن حمایت عاطفی از کودکان بیماری‌های خاص فانوس اصفهان گفت: این انجمن از سال ۹۰ به همت جمعی از دانشجویان به صورت داوطلبانه برای حمایت عاطفی از کودکان مبتلا به بیماری خاص ایجاد شده و با جامعه هدف گروه سنی زیر یک سال تا ۱۶ سال اکنون حدود ۴۰۰ کودک مبتلا به سرطان را تحت پوشش دارد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی نم‌نبات در نشست خبری انجمن حمایت عاطفی از کودکان بیماری‌های خاص فانوس اصفهان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: برای اولین بار به مناسبت هفته جهانی سرطان همایش حمایت عاطفی از کودکان بیمار و تأثیر آن بر روند درمان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این همایش افزود: رویکرد آگاهی بخشی به جامعه درباره کودکان و تقویت روحیه آن‌ها و خانواده‌هایشان در این همایش حائز اهمیت است و این همایش تلاش کرده تا تأثیر حمایت عاطفی بر روند درمان بیماری‌های خاص را هم بررسی کند که جمعه از ساعت 10 صبح با سخنرانی عبدالرحیم حزینی متخصص طب تسکینی و شیرین تبعه امامی روانشناس و هیأت علمی در کنار نمایشگاهی از فعالیت‌های انجمن فانوس برگزار می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت عاطفی از کودکان بیماری خاص فانوس اصفهان تصریح کرد: این انجمن از سال 90 به همت جمعی از دانشجویان به صورت داوطلبانه برای حمایت عاطفی از کودکان مبتلا به بیماری خاص ایجاد شده که در ابتدا با سرطان شروع و هموفیلی و غیره هم به آن اضافه شده است، جامعه هدف فانوس گروه سنی زیر یک  سال تا 16 سال است و اکنون حدود 400 کودک تحت حمایت این انجمن هستند.

 

وی یادآور شد: این انجمن 3 سال است که در استانداری به عنوان سمن ثبت شده و از لحاظ آماری بالای 200 نفر از کودکان تحت پوشش آن در فاصله سنی 10 تا 7 سال هستند، در انجمن فانوس 277 نفر عضو داوطلب فعال داریم که دوسوم آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و هیچ فردی در این انجمن حقوق‌بگیر نیست.

نم‌نبات خاطرنشان کرد: انجمن فانوس سعی دارد تا در کنار درمان فیزیکی بیماری‌های خاص در کودکان، معنویت درمانی و بازی‌درمانی را هم در کنار آن انجام دهد؛ حمایت مالی هدف این انجمن نبوده است ولی همکاری نزدیکی با این خیریه‌ها وجود دارد و اعضای انجمن به صورت مستمر در بیمارستان سیدالشهدا حضور دارند که تیم واحد کودک و مددکاری فانوس در اتاق بازی آنجا مستقر می‌شوند و کودکان را برای ادامه روند درمان تشویق می‌کنند، تاکنون بیش از 10 هزار نفر ساعت حضور در بخش‌های درمانی بیمارستان سیدالشهدا داشته‌ایم.

 

وی اضافه کرد: نیروهای انجمن 3 روز در هفته در بخش هستند و بچه‌هایی که می‌توانند از تخت‌های خود خارج شوند در آنجا مشغول بازی می‌شوند، این اتفاق موقعیتی را به وجود آورده و محدودیت‌هایی را از لحاظ بهداشتی پدید آورده است که هر مددکار باید 6  ساعت آموزش ببیند تا بتواند در بخش کودکان بیمار حاضر شود.

مدیرعامل انجمن حمایت عاطفی از کودکان بیماری‌های خاص فانوس اصفهان با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های خیر را در دستور کار انجمن داریم، تأکید کرد: می‌توانیم ظرفیت‌های موجود در جامعه را در راستای حمایت عاطفی از این کودکان جمع کنیم و آن‌ها را مدیریت کنیم؛ ایجاد فعالیت‌های شاد و مفرح، معنویت درمانی، مشاوره و روانشناسی از جانب انجمن به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، حتی کودکانی که به خاطر بیماری از لحاظ درسی مشکل دارند با تیم واحد آموزش این انجمن و با حمایت آموزش و پرورش هم در درس و هم در دیگر مهارت‌ها کمک می‌گیرند.

 

وی یادآور شد: در انجمن فانوس علاوه بر جشن‌های مناسبتی مثل جشن امید به مناسبت روز سرطان تاکنون 30 جشن تولد هم برای کودکان برگزار شده است، این انجمن اورژانس حمایت عاطفی هم دارد که اگر خانواده‌ای تماس می‌گیرد که کودک او با مشکلی مواجه شده و درمان خود را متوقف کرده است از او حمایت می‌کنند تا دوباره به روند درمان برگردد.

نم‌نبات ادامه داد: به صورت غیرمستقیم آرزوهای کودکان را در درخت آرزوها ثبت می‌کنیم که بسیاری از آن‌ها جنبه معنوی دارد، ماه پیش 12 نفر از این کودکان به کمک خیران عازم مشهد مقدس شدند، یک سری از آرزوها هم که به پشتوانه مالی نیاز دارد در همایش به آن‌ها پرداخته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه چشم‌اندازی را هم در افق بلندمدت خود ترسیم کرده‌ایم، اذعان کرد: حرکت اولیه را شروع کردیم و می‌خواهیم مرکز بازی‌درمانی و معنویت درمانی را با عنوان طب تسکینی ویژه کودکان راه‌اندازی کنیم و بنا داریم اعضای انجمن را با عضوگیری تخصصی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مورد نیاز جذب کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت عاطفی از کودکان بیماری‌های خاص فانوس اصفهان در پایان یادآور شد: پرستارانی که در بخش بیمارستان سیدالشهدا هستند معترف بودند پلاکت خون بچه‌ها با حضور اعضای انجمن فانوس و حمایت عاطفی از آن‌ها مثبت‌تر است و ‌نسبت به شیمی‌درمانی عکس‌العمل بهتری نشان می‌دهند، البته این موضوع نیازمند یک آزمایش علمی است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار