136347
۰۴ بهمن ۱۳۹۶

تلفیق عکاسی و کاردستی و کودک یکساله در آثار بانوی نقاش شیرازی

فاطمه عابدینی بانوی هنرمند و نقاش شیراز با تلفیق کاردستی و عکاسی تابلوهایی ساخته است که می‌توان با آن سخن گفت، تابلوهایی که نقطه اشتراک آن کودکی یک ساله است که در همه صحنه ها هنرنمایی می‌کند، این کودک ‘تمنا’ فرزند فاطمه عابدینی است که به تابلوها جان بخشیده است.

به گزارش کودک پرس ، نمای اصلی تابلوهایی که با فکر خلاق و ایده های هنرمندانه این بانوی نقاش و عکاس شیرازی خلق شده عشق و علاقه به کودک اوست که در میان تابلوها زندگی می کند ، گاه به مدرسه می رود و گاه به باغی سر می کشد.
ساختارکلی تابلوهای فاطمه عابدینی تصویر سازی از روح زندگی است ، زندگی با آرزوهایی که او برای فرزندش دنبال می کند، تابلوهای این نقاش شیرازی تصویری از ایده های خلاقانه است که گاه در قالب فرهنگ و ادبیات ملت ها نمود می یابد و گاه در آثار مخاطبان عینیت می گیرد.

فاطمه عابدینی با بیان برخی از شاخصه ها و کم و کیف آثارش اظهار داشت: اول از همه از نقاشی و طراحی شروع شد که روی کاغذ می کشیدم، بعد از پارچه و شال و روسری های رنگی و هر چیزی که در اختیار داشتم استفاده کردم و به نقاشی هایم بُعد و فضا بخشیدم، پارچه ها را جایگزین رنگ های نقاشی کردم ، برای اینکه حالت سه بُعدی بودنش بیشتر لمس و احساس شود ، در این تابلو ها از ظروف آشپزخانه تا عروسک و شال و روسری همه چیز کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه هیچگاه از ترفندهای رایانه ای و فتوشاپ برای نوشتن یا اضافه کردن شکلی یا حروفی به تابلو ها استفاده نکرده است گفت: اگر نیاز به نوشته ای در تابلو باشد با برش زدن کاغذ های باریک سعی می کنم آن نوشته را طراحی و به تابلو اضافه کنم.
عابدینی با بیان اینکه انار ، برگ و بسیاری از اجزای تابلو ها میوه ها و برگ های واقعی است گفت : واقعی ترین جزء این تابلو ها تمنا فرزند یکساله ام است که در اغلب تابلوها خواب است ، ایده این طرح ها را همیشه در ذهن داشتم و اینک با سعی و تلاش آن را عملی کرده ام.

اوبا بیان اینکه از یک ماهگی تا 12 ماهگی تمنا برای همه ماه های زندگی او تابلو اختصاصی تدوین کرده است گفت: این تابلوها ماه نگار زندگی فرزندم را نشان می دهد و در عین حال بهار و تابستان و پاییز و زمستان آن با استفاده از پارچه های رنگی توانسته است حس فصول را در مخاطب زنده کند.

این بانوی نقاش و عکاس شیرازی در صدد راه اندازی نمایشگاهی از آثارش است ، نمایشگاهی که می تواند انگیزه ای برای همه کسانی باشد که می خواهند با ترکیب رنگ و تلفیق کاردستی و عکاسی و نقاشی لحظات ماندگار بیافرینند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار