موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
136280
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
فرشته موسوی در نشست مروری بر آثار و نمایشگاه علی اکبر صادقی:

صادقی از همان ابتدای فعالیت در کانون پرورش فکری تاثیر فراوانی بر نسل جوان داشت

کیوریتور نمایشگاه علی اکبر صادقی گفت: آقای صادقی از همان ابتدای فعالیت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تاثیر آموزشی فراوانی برای نسل‌های جوان داشتند.

به گزارش کودک پرس ، نشست مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی با حضور این هنرمند پیشکسوت، علی محمد زارع، مدیر موزه هنرهای معاصر، فرشته موسوی کیوریتور نمایشگاه و علی بختیاری، کیوریتور نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

فرشته موسوی، کیوریتور مروری بر آثار و نمایشگاه علی اکبر صادقی با اشاره به وِیژگی های این هنرمند گفت: علی اکبر صاقی هنرمندی است که از سن 15 سالگی کار جدی می کند و تا 80 سالگی روزی 8 ساعت کار می کند، مجموعه آثار خیلی زیاد دارد؛ برای من به عنوان یک کیوریتورال با آقای علی بختیاری و آرش و اشکان صادقی انتخاب آثار برای رسیدن به یک نمایشگاه که به صورت عادلانه مروری بر آثار صادقی باشد، کار آسانی نبود، نگاه و رویکرد کیوریتورال برای من می خواست بستری را فراهم کند که نه تنها آثار صادقی را به نمایش بگذاریم و ایشان را به عنوان هنرمند مهم در یک دوره تاریخی مهم نشان دهیم این نمایشگاه آسان نبود اما به گونه ای هم آسان بود چون آثار فراوانی از آقای صادقی بود.

 

وی افزود: آثار نمایشگاه علی اکبر صادقی نقاشی، انیمیشن، ویترای ها، تصویرگری، نقاشی دیواری، کلاژها و …. به اضافه یک نمایش 4 فیلم از فیلم های این هنرمند است که در طول نمایشگاه در موزه به نمایش در می آید.

فرشته موسوی خاطر نشان کرد: این پروژه به نمایشگاه محدود نیست یکی نمایشگاه که بستر نمایش آثار است و یکی رویدادها و فیلم های تخصصی که همراه نمایشگاه است؛ آقای صادقی از همان ابتدای فعالیت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تاثیر آموزشی فراوانی برای نسل های جوان داشتند، آثاری که با همکاری با کانون تولید کردند و به آثاری که در آتلیه سبز تولید کردند فضاهایی را برای هنرمندان فراهم کرد که برای خلق اثر کنار هم بیایند این نشان می دهد که این هنرمند علاوه بر کارش به فیلدهای دیگر هم توجه داشته است.

 

کیوریتور مروری بر آثار و نمایشگاه علی اکبر صادقی از برگزاری نشست های تخصصی همزمان با برپایی نمایشگاه این هنرمند خبر داد و گفت: تاثیراتی که علی اکبر صادقی در تولید آثار برای افراد دیگر در زمینه اسطوره شناسی، نشانه شناسی و انسان شناسی داشته که برداشت های خودشان را داشته باشد، باعث شده پنل هایی برگزار شود که هر کدام زاویه ای از کار آقای صادقی را نشان دهد.

وی افزود: یکی از کاراکترهای مهم نقاشی های آقای صادقی فیگور سرباز است که در اغلب کارهایش دیده می شود؛ پنلی با همین موضوع برگزار می شود که در آن از نقاشی بهره می گیریم و در جلسه ای از نقالان دعوت کردیم که بر روی کارهای صادقی پرفورمنس اجرا کنند.

فرشته موسوی اظهار داشت: کارهای آقای صادقی چندوجهی است؛ می خواستیم فضای مطالعاتی با نگاه علمی تر بر روی کار این هنرمند انجام دهیم؛ در همین راستا بر تاثیری که آقای صادقی بر روی فرهنگ دیداری گذاشتند به صورت تخصصی کار می کنیم.

 

کیوریتور مروری بر آثار و نمایشگاه علی اکبر صادقی با اشاره به آثار نمایشگاه این هنرمند گفت: یکی از تخت خواب های استراحت استاد صادقی را به نمایش درآوردیم که این تخت را خودشان طراحی کردند. همچنین ابزاری که در آتلیه نگارخانه سبز با آن هنرمندان مختلف کار می کردند را به نمایش می گذاریم.

موسوی در پاسخ به سوالی درباره امکاناتی که موزه برای برپایی این نمایشگاه در اختیار بنیاد صاقی قرار داده است، گفت: کار این نمایشگاه از یک سال پیش شروع شد و کارها به صورت موازی پیش رفت، از سال گذشته در جلسات متعددی با آقای زارعی و بختیاری کارهای بسیار ریزی بود که بدون همکاری دوجانبه امکان پذیر نبود.

 

موسوی درباره اشعار علی اکبر صادقی که در این نمایشگاه به نمایش در می آید گفت: وی مجموعه شعری به اسم گیج دارند؛ در این نمایشگاه هم شعر و هم طراحی های شعر را نشان می دهیم؛ یک چیدمانی بر اساس اشعار گذاشتیم.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار