136200
۰۳ بهمن ۱۳۹۶

نوجوانی با آرزوی تحصیل در رشته علوم قرآنی/ مادرم مشوقم است

قاری نوجوان و برگزیده سبزواری در مسابقات مدهامتان به اثرگذاری تشویق‌های مادرش در مسیر قرآن اشاره کرد و گفت: تشویق‌های مادرم باعث شد تا حتی بعد از موفق نشدن در مسابقات از این مسیر جدا نشده و همچنان در حوزه قرآن فعالیت کنم.

به گزارش کودک پرس ، سیدحمیدرضا رضوی، نفر اول رشته قرائت زیر ۱۸ سال مسابقات قرآن مدهامتان سال ۹۶ با بیان اینکه از زمانی که خودم را شناختم با قرآن مأنوس بودم و در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت می‌کردم، گفت: از چهار سالگی قرآن را فراگرفته‌ام.

وی که در کودکی و حتی در دوران قبل از تولد مادر برایش قرآن را زمزمه می‌کرد و یا صوت قرآن اساتید را برای او می‌گذاشت تا بشنود، به اثرگذاری تشویق‌های مادرش اشاره کرد و گفت: تشویق‌های مادرم باعث شد تا با وجود برخی سختی‌ها و حتی بعد از موفق نشدن در مسابقات از مسیر قرآن جدا نشده و فعالیت در این مسیر را ادامه دهم.

 

رضوی با اشاره به تلاوت قرآن به سبک استاد مصطفی اسماعیل، افزود: یکی از آرزوهایم تأسیس مؤسسه قرآنی و آموزش قرآن در شهرستان سبزوار است که با کمک مادرم در حال حاضر به دنبل دریافت مجوزهایش هستم.
وی با بیان اینکه قصد دارد در رشته علوم قرآنی تحصیل کند و بتواند درجات عالی علمی را در این رشته ادامه بدهد، عنوان کرد: آموزش قرائت قرآن را از سال ۹۰ در سن ۱۲ سالگی با شرکت در جلسات قرآنی اساتید مشهدی و سبزواری به صورت حرفه‌ای در مشهد ادامه داده‌ام.
این قاری قرآن با بیان اینکه سطح اساتید قرآنی شهرستان سبزوار بالا است، ادامه داد: در مسابقات قرآن به صورت ترکیبی از سبک اساتید مختلف قرآنی و با توجه به مفاهیم قرآنی تلاوت داشته‌ام.
وی با تأکید بر اینکه برخی از دوستانش سفارش به حفظ قرآن دارند، تصریح کرد: دانستن مفاهیم، ترجمه و حفظ قرآن به قاری برای ارائه یک تلاوت‌ خوب کمک می‌کند.

 

نفر اول رشته قرائت زیر ۱۸ سال دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان ادامه داد: تسلط یک قاری بر روی مفاهیم قرآنی باعث می‌شود با توجه به معانی و مفاهیم قرآنی اعم از آیات رحمت و یا عذاب، نوع آهنگ تلاوت را تنظیم کند.
این قاری قرآن با انتقاد از برخی از بی‌توجهی‌های مسئولان به قرآن و عدم حمایت کافی از نخبگان قرآنی، افزود: فعالان قرآنی از مسئولان انتظاراتی دارند که باید بیش از آنچه در حال حاضر به این انتظارات پاسخ داده می‌شود، به صحبت‌های قرآنیان توجه شده و از آن‌ها حمایت شود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار