136127
۰۳ بهمن ۱۳۹۶
با کشته شدن ۱۰۰ کودک؛

گزارش ارتش اندونزی: سوء تغذیه و سرخک عامل شیوع مرگ و میر در استان پاپواست

منابع ارتش اندونزی خبر دادند: بحران شیوع سرخک و مرگ و میر ناشی از سوءتغذیه در استان پاپوا اندونزی در شرق این کشور به رغم حضور نیروهای امدادی ارتش برای کمک به آنها شدت یافته به گونه‌ای که تاکنون حدود ۱۰۰ کودک به همین علت جان خود را ازدست داده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، «محمد عیدی» سخنگوی ارتش پاپوا اندونزی کشته شدن 69 کودک را در منطقه «آسمات» در این استان تأیید کرد.
در همین حال گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن 27 نفر در منطقه ای دیگر از استان «پاپوا» به نام «اوکسیبیل» در نزدیکی مرز اندونزی با «پاپوا گینه نو» نیز منتشر شده است.
سخنگوی ارتش در پاپوا در این زمینه گفت : «ما نیز خبرهایی از مرگ عده ای از افراد در اوکسیبیل دریافت کرده‌ایم اما در مورد تعداد کشته شدگان هنوز آمار دقیقی نداریم.»

وی در ادامه اظهار داشت: بیماری سرخک در شرایط عادی خطر جدی‌ برای مرگ محسوب نمی‌شود اما از آن‌جایی که مردم این مناطق دچار سوء تغذیه شدید هستند، توان مقابله با این بیماری را ندارند.

چند روز قبل و در پی گزارشات از شیوع سرخک در منطقه «آسمات» اندونزی که منجر به کشته شدن ده ها کودک شده بود، دولت و ارتش اندونزی تیم‌های امدادی و پزشکی خود را به این مناطق اعزام کرده بودند.
«محمد عیدی» با ابراز تأسف از وضعیت عمرانی این مناطق، اعلام داشت که امکان ارسال فوری نیروهای کمکی به این منطقه نیست و رسیدن تیم پزشکی به این مناطق حداقل یک روز طول خواهد کشید.
این مقام ارتش اندونزی نبود امکانات پزشکی و راه‌های ارتباطی در این مناطق را دلیل بروز این بحران معرفی کرد.

استان «پاپوا» در شرقی ترین و دور افتاده ترین نقطه جغرافیایی اندونزی واقع شده که به رغم وجود منابع طبیعی بسیار، فقیرترین استان این کشور بیش از 260 میلیون نفری محسوب می‌شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار