13608
۱۷ آذر ۱۳۹۵

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی به بلوغ کامل رسیده است

رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) در مراسم اختتامیه : جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی پس از ده سال برگزاری مستمر به بلوغ کامل می رسد.

به گزارش کودک پرس , سید جواد جعفری در ابتدای سخنان خود ، تشکر از سه حوزه را ضروری دانست و گفت : تشکر اول از مردم خونگرم و مهمان نواز هرمزگان به واسطه حمایت بسیار خوب طی این سال ها از جشنواره رضوی و تشکر دوم از هنرمندان تئاتر که در حوزه رضوی آثار فاخر متعددی تولید نموده اند و تشکر سوم از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سایر عوامل و دست اندرکاران جشنواره که ده سال با زحمت فراوان و به نحو احسن این رویداد مهم را به شایستگی مدیریت و برگزار کردند.

وی ده سالگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را تبریک گفت و افزود: آثار تولیدی جشنواره و میزان استقبال مردمی و کیفیت نمایش ها نشان می دهد این رویداد پس از ده سال به بلوغ کامل رسیده است.

رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) به سخنان کارگردانان در رسانه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت : همه کارگردانان بر گسترش فرهنگ رضوی اتفاق نظر داشتند و گسترش فرهنگ رضوی یعنی سفارش به نیکی ها و نهی از بدی ها و باید زبان هنر پرهیز از بدی و تبلیغ نیکی ها باشد.

سید جواد جعفری در ادامه اظهار داشت : باید بر گسترش معارف فرهنگ رضوی همراه با رویکرد عملی تأکید و اهتمام بیشتر صورت گیرد که لازمه آن انجام کارهای پژوهشی و عملی بیشتر است.

وی به دریای وسیع معارف رضوی اشاره کرد و گفت : هر هنرمندی می تواند با برداشتی که از سخنان ، احادیث و سیره امام رضا (ع) دارد مبادرت به تولید اثر هنری نماید و وظیفه و رسالت هنرمندان این جشنواره به خاطر این که برای کودکان تولید اثر می کنند بیشتر از دیگران است.

رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در خصوص حمایت ها ی مالی از کارگردانان عنوان کرد : هرکس که ایده و فکری در حوزه نمایش رضوی دارد می تواند آن را به شورای تخصصی ارسال و پس از تأیید ، از ابتدا و به صورت پلکانی حمایت های مالی صورت می گیرد.

گفتنی است : اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی –هنری امام رضا (ع)، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور ، جمعی از مقامات استانی ، خانواده شهید حرم هرمزگان ، هیأت داوران، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و گروه های نمایشی شرکت کننده برگزار از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر ، تندیس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

منبع:خبرگزاری خبر فارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار