136073
۰۳ بهمن ۱۳۹۶
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛

خبر معصومه ابتکار از روند رسیدگی به لایحه حقوق کودک و نوجوان

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از روند رسیدگی به لایحه حقوق کودک و نوجوان خبر داد و گفت: لایحه حقوق کودک و نوجوان که مدتیست به مجلس ارائه شده مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، معصومه ابتکار در کارگاه آموزشی توان‌افزایی سازمان های غیر دولتی یزد با عنوان ‘همیار حقوق کودک و نوجوان در محلات’ با بیان اینکه به حقوق کودکان و نوجوانان در اموزه های دینی، اشاره فراوان شده افزود: در این لایحه به حقوق کودکان و نوجوانان توجه ویژه شده است.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد به حقوق این قشر توجه نمی کنیم و گاهی فراموش کردیم که انها حق انتخاب و آزادی سلیقه دارند و این حق ذاتی آنهاست.

ابتکار خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم زمینه انتخاب راه درست را برای آنها فراهم کنیم اما نباید چیزی را به صورت دستوری به آنها تحمیل کنیم و انتظار داشته باشیم که عزت نفس انها حفظ شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: آشنایی با مهارتهای زندگی و ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس و توانایی ‘نه گفتن’ باید در کودکان ، نوجوانان و جوانان شکل گیرد زیرا این موضوع نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد.

 

وی با اشاره به منشور حقوق شهروندی افزود: در این منشور به حقوق کودکان از جمله دسترسی به آموزش ، بهداشت ، محیط زیست سالم و بسیاری از حقوق آنها به خوبی توجه شده اما متاسفانه یکی از آسیب هایی که کودکان ما از آن رنج می برند فاصله آنها با طبیعت است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به دلیل صنعتی شدن و زندگی شهری، آنها از طبیعت فاصله گرفته اند و این حقوق از انها سلب شده است.
وی با بیان اینکه سرمنشاء بسیاری از تحولات اجتماعی، تحول درونی است اظهار کرد: فعالیت های داوطلبانه در عرصه اجتماعی برگرفته از انگیزه های الهی و معنوی است و چون نیروی مثبتی در جامعه به وجود می آورد می تواند منشاء بسیاری تحولات در جامعه باشد.
استاندار یزد هم در این نشست گفت: اگر همه افراد جامعه به حقوق خود آگاهی پیدا کنند جلوی بسیاری از تندروی ها و رفتارهای نامناسب گرفته می شود.

محمود زمانی قمی افزود: یک جامعه آگاه می تواند جامعه سالمی باشد و مسیر خود را با موفقیت ادامه دهد.
وی اشاره به استفاده از ظرفیت های زنان در زمینه های مختلف افزود: باید از حضور زنان در سطح مسئولیت ها استفاده کنیم.
در این کارگاه دو روزه جمعی از نمایندگان سازمان های غیر دولتی زنان یزد حضور دارند و شرکت کنندگان، آموزه های لازم در زمینه های مختلف مسائل حقوقی کودک و نوجوانان ، آسیب های اجتماعی و مسائل تربیتی و مشاوره ای حقوق کودک و نوجوانان را فرا می گیرند.

هم اکنون 600 سازمان مردم نهاد در زمینه های مختلف اجتماعی، آموزشی، فرهنگی ، ورزشی و خیریه در استان یزد فعالیت دارند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار