13590
۱۷ آذر ۱۳۹۵

بهترین تماشاگران تئاتر کشور ، هرمزگانی ها هستند

مهدی فقیه به نمایندگی از هیأت داوران دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش های عروسکی رضوی ، در جایگاه حاضر و گفت : بهترین تماشاگران تئاتر کشور ، هرمزگانی ها هستند.

به گزارش کودک پرس , این بازیگر و استاد مطرح تئاتر و سینما ضمن آرزوی زندگی و محشور شدن با صالحین عنوان کرد : کسانیکه در حوزه فرهنگ و هنر رضوی به ویژه تئاتر کودک فعالیت می کنند از صالحین هستند.

وی ضمن انتقاد از فاصله گرفتن تئاتر از جامعه گفت : در گذشته هنر این مرز و بوم ظرفیت های بسیاری در حوزه تئاتر عروسکی داشت و عروسک گردان های دوره گرد با مجموعه ای از عروسک های کوچک ،خانه به خانه حرکت و فرهنگ این مرز و بوم را به کودکان منتقل می کردند.

مهدی فقیه اضافه کرد : امروز نیز به یمن جشنواره کودک و نوجوان رضوی ، مجددا بین جامعه و هنر آشتی ایجاد شده است زیرا آن چه برای مردم ارزش دارد که در برگیرنده اعتقادات آن ها باشد.

نماینده هیأت داوران دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش های عروسکی رضوی ،به اهمیت فعالیت تئاتر در نظام جمهوری اشاره کرد و افزود : هنرمندی که در این نظام کار می کند باید اثر او قوی ، خوب و سرشار از معنویت باشد زیرا آن چه در ذهن مردم و تاریخ می ماند همانا معنویت است.

وی یاد آور شد : روزی و حیات مردم ایران بسته به امام رضا (ع) می باشد و عشق به امام رضا (ع) منشأ تولید ، اثر توسط هنرمندان است.

گفتنی است : اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی –هنری امام رضا (ع)، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور ، جمعی از مقامات استانی ، خانواده شهید حرم هرمزگان ، هیأت داوران، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و گروه های نمایشی شرکت کننده برگزار از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر ، تندیس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

منبع:خبرگزاری خبر فارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار