135756
۰۱ بهمن ۱۳۹۶
رئیس مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش اظهار کرد؛

تاثیر سواد مادر بر سلامت و زندگی کودک تا ۵ سالگی

غلامرضا کریمی رئیس مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش از تاثیر ۵۰ درصدی زنده ماندن کودک تا سن ۵ سالگی که از مادر باسواد متولد می‌شود خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکی که از مادری باسواد متولد می‌شود، ۵۰ درصد احتمال زنده ماندنش تا ۵ سالگی بیشتر است، ‌گفت: تجربه تمام دنیا این است که کارهای مربوط به آموزش و سواد را برون‌سپاری می‌کنند، اما چنین نهادهایی در کشور ما کمرنگ هستند و از مؤسسات حرفه‌ای و غیردولتی که توانایی انجام سوادآموزی را دارند، می‌خواهیم در این کار مشارکت داشته باشند.

غلامرضا کریمی رئیس مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با اشاره به تعاریف مختلف از سوادآموزی، اظهار داشت: باسواد کسی است که می‌تواند بخواند، بنویسد، روخوانی قرآن داشته باشد و ۴ عمل اصلی را انجام دهد؛ البته بی‌سوادی تعاریف مختلفی دارد و سازمان یونسکو اعلام کرده است باسواد، کسی است که توانایی تبیین، درک، تفسیر، ارتباط و محاسبه را با استفاده از منابع خواندنی و نوشتنی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اگر فردی یکسال بیشتر باسواد باشد احتمال اینکه در آینده شغل مناسب و بهتری پیدا کند ۱۰ درصد بیشتر است؛ البته تجربه بین‌المللی می‌گوید باید درصدد اجباری کردن آموزش باشیم و اعتقاد داریم بر روی موضوع سوادآموزی باید اجبارهایی در نظر گرفته شود تا فرد به سمت باسوادی حرکت کند.

 

رئیس مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکی که از مادری باسواد متولد می‌شود، ۵۰ درصد احتمال زنده ماندنش تا ۵ سالگی بیشتر است، ‌گفت: تجربه تمام دنیا این است که کارهای مربوط به آموزش و سواد را برون‌سپاری می‌کنند، اما چنین نهادهایی در کشور ما کمرنگ هستند و از مؤسسات حرفه‌ای و غیردولتی که توانایی انجام سوادآموزی را دارند، می‌خواهیم در این کار مشارکت داشته باشند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار