135753
۰۱ بهمن ۱۳۹۶

تعمیق باورهای دینی کودکان مهم‌ترین اولویت‌ مهدهای خراسان شمالی است

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تعمیق باورهای دینی در دوران کودکی از مهم‌ترین اولویت‌های مهدکودک‌های استان است.

به گزارش کودک پرس ، اسماعیل قربانی در نشست اختتامیه دوره آموزشی طرح نماز یاوران کوچک(نیک) در استان خراسان شمالی اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه و اولویت ما در مجموعه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها٬ آموزش مفاهیم دینی و تعمیق نماز در بین کودکان است.

وی افزود: سنین کودکی٬ سنین یادگیری و رشد شخصیت افراد است و فطرت پاک کودکان باعث می‌شود برای پذیرش موضوعات مختلف آمادگی‌هایی را داشته باشند٬ پس این زمان بهترین اوقات برای آموزش نماز و باورهای دینی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تاکید کرد: به تمام مهدکودک‌های استان گفته‌ایم که آموزش مسایل دینی را در اولویت گذاشته و بدانند که کودکان را باید برای ورود به جامعه‌ای مذهبی آماده و مهیا سازند. هم‌چنین به‌کارگیری روش‌های علمی و هنری برای جذب کودکان به مسائل دینی و مذهبی٬ موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه مربیان مهد کودک‌ها باشد.

 

قربانی با بیان اینکه طرح نیک یکی از طرح‌های پایه‌ای و مهم بهزیستی و ستاد اقامه نماز خراسان شمالی است که در دو سال متوالی برای تمام مربیان مهدهای استان برگزار می‌شود٬ گفت: این طرح با هدف آموزش مربیان برای تربیت نسلی که خود از ترویج کنندگان نماز باشند٬ اجرا می‌شود و در طی این طرح بیش از 700 مربی مهد کودک استان مورد آموزش‌های نماز قرار گرفته‌اند.

 

 

تمرین‌های دینی برای کودکان سبب تقویت باورهای آنان می‌شود

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی و استاد مرکز تخصصی نماز مشهد مقدس نیز در این نشست اظهار داشت: دوران کودکی یکی از حساس‌ترین و با اهمیت‌ترین دوره‌های زندگی افراد است. اگر در این دوران خاطره‌ خوشی از نمادهای دینی در ذهن افراد شکل بگیرد٬ می‌تواند تقویت کننده توجه آنان به مسایل دینی در دوران‌های بعدی باشد.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا افزود: اگر مربیان مهدهای کودک این مهارت را به خوبی یاد گرفته و ایفا کنند به نحوی که خاطره خوبی از نمادهای دینی در ذهن کودکان شکل بگیرد٬ می‌توانند کودکان نمازخوانی را تربیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمرین‌های امروز کودک٬ تقویت باورهای فردای آنان است. این دوره‌ها می‌تواند مهارت‌های دینی را در کودکان شکل داده و خاطره خوشی را در ذهن آنان ماندگار کند. برای این موضوع و تقویت‌ آن٬ استفاده از روش‌های هنری و قصه‌گویی ضرورت داشته و باید از این روش‌ها در بهترین شکل آن استفاده شود.

 

 

طرح نیک در تمام مهدهای کودک استان اجرایی شده است

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: طرح آموزشی نیک در دو سال متوالی برای مربیان مهدهای کودک استان خراسان شمالی به مرحله اجرا رسیده است.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد افزود: توجه به مسائل مذهبی در مهدهای کودک استان خراسان شمالی مطلوب بوده و ارزیابی‌های ما نشان دهنده رعایت مسائل و آموزش‌های دینی در مهد کودک‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار با خانواده ها در جلسات مختلف٬ یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی والدین٬ توجه به مسائل دینی در مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها است و خانواده ها از این بابت بسیار دغدغه‌مند هستند. بر همین اساس در ستاد اقامه نماز بر آن شده‌ایم تا آموزش مسائل مذهبی و دینی را به عنوان یکی از موضوعات اولویت‌دار مطرح کرده و این دغدغه خانواده ها را کاهش دهیم.

 

وی گفت: دوره آموزشی نیک با هدف تربیت کودکانی که خود مروج فرهنگ نورانی نماز باشند٬ در مهدهای کودک استان با روش‌های علمی و جذاب در حال انجام است که امیدواریم زمینه تربیت نسلی نماز‌خوان و فرهیخته را فراهم کند.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار